نوسانات نرخ روز خودرو را با همراه مکانیک پیگیری کنید

مدتی است که با افزایش شدید در قیمت کالاهای مختلف و خودرو مواجه هستیم که این مسئله از اوایل سال 99 شدت گرفته اس

توسط PARINEWS در 28 آبان 1399

مدتی است که با افزایش شدید در قیمت کالاهای مختلف و خودرو مواجه هستیم که این مسئله از اوایل سال 99 شدت گرفته است. این افزایش در قیمت انواع خودروها تا جایی پیش رفت که تمامی مسئولین در اندیشه راه‌کاری برای جلوگیری از آن بودند که البته هنوز چندان موفق عمل نکردند. به هر حال نرخ روز خودرو به صورت نوسانی افزایشی در حرکت است و ممنکن است شما قصد خرید یا فروش خودرو داشته باشید. اما از قیمت واقعی و روز خودرو مطلع نباشید. در اینجا نیاز به یک مرجع معتبر و مطمئن برای اعلام قیمت احساس می‌شود. به همین دلیل همراه مکانیک که حضوری هفت ساله در بازار خودرو دارد، یک اپلیکیشن رایگان برای تعیین قیمت خودرو و اطلاع‌رسانی درباره نوسانات آن در اختیار شما قرار می‌دهد. در این نوشتار درباره قابلیت‌های این نرم‌افزار و مشخصات فنی تعدادی از خودروهای میلیاردی دست دوم در ایران اطلاعاتی در اختیارتان می‌گذاریم.

کارشناس آنلاین همراه مکانیک، روشی برای تعیین نرخ روز خودرو

راه‌کاری سریع برای خرید و فروش خودروهای دست دوم، همراه مکانیک می‌باشد. این استارتاپ‌ در زمینه در زمینه تعیین قیمت کارشناسی خودرو و فرایند خرید و فروش خودرو دست دوم اطلاعات دارد و بیش از سه میلیون کاربر فعال ماهیانه به آن مراجعه می‌کنند و ابزار تعیین قیمت خودرو همراه مکانیک، استفاده می‌کنند.

روش استفاده از این اپلیکیشن به این صورت است که پس از ورود به قسمت تعیین قیمت خودرو، اطلاعات درخواستی شامل سازنده، کارخانه مدنظر، مدل، سال ساخت، تنوع مدل، کیلومتر کارکرد وارد کنید تا خودروی مورد نظر را همراه با محدوده قیمتی آن مشاهده کنید. همچنین با کمک همراه مکانیک می‌توانید نوسانات قیمت خودرو هم بدانید. برای این کار به قسمت مدیریت  خودرو مراجعه کنید و با انتخاب یک خودرو به‌عنوان پیش‌فرض، به طور لحظه‌ای از ارزش آن و نوسانات قیمتی آن مطلع شوید. علاوه بر آن با کمک همراه مکانیک می‌توان نمودار تغییرات قیمت در شش ماه گذشته را هم مشاهده کرد.

مشخصات فنی تویوتا CHR

شرکت تویوتا در راستای تولید کراس اووری شهری، تویوتا CHR را در سال 2017 به بازارهای جهانی معرفی کرد. این خودرو در دو مدل هیبریدی با پیشرانه 1.8 لیتری و توربو با پیشرانه 1.2 لیتری در ایران وجود دارد. نمونه هیبریدی CHR مدل 2017 و 2018 با قیمت‌های 1.6 و 2 میلیارد تومان در بازار خودروهای دست دوم معامله می‌شوند. همچنین قیمت نمونه توربو CHR مدل 2017 و 2018 برابر 1.85 و 2.03 میلیارد است.

در بیان خصوصیات فنی تویوتا CHR توربو می‌توان به قدرت 116 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر آن اشاره کرد. شتاب خودرو نیز  حدود 11.1 ثانیه است. در نمونه هیبریدی نیز قدرت 122 اسب بخار و 142 نیوتن متر گشتاور دیده می‌شود و شتاب صفر تا صد آۀن 11 ثانیه است.

 مشخصات فنی نیسان ایکس تریل

 کراس اوور ژاپنی ایکس تریل به علت جذابیت‌های زیادش در سال 2016 پرفروش‌ترین خوردو جهان شد. نیسان ایکس تریل یک شاسی بلند کم ایراد با پایداری فنی بالا است. ولی از نظر امکانات رفاهی از خودروهایی مانند سانتافه بسیار عقب است. همچنین نرخ روز خودرو نیسان ایکس تریل مدل 2016 برابر 1.55 میلیارد، مدل 2017 برابر 1.75 میلیارد و مدل 2018 برابر 2.2 میلیارد  است.

 این خودرو از نظر فنی دارای یک پیشرانه 2.5 لیتری و تولید قدرت 170 اسب بخار است. همچنین گشتاور تولیدی آن 233 نیوتن متر و شتاب صفر تا صد 9.6 ثانیه دارد. حداکثر سرعت ثبت شده این شاسی‌بلند 1.6 تنی 210 کیلومتر در ساعت است و مصرف سوختی معادل 8.3 لیتر دارد.

مشخصات فنی کیا سورنتو

یکی از خودروهای موفق و جذاب کمپانی کیا، خودروی سورنتو می‌باشد که هم اکنون مدل 2008 تا 2018 آن در بازار خودروهای ایران وجود دارد. اصلی‌ترین رقیب کیا سورنتو در بازار ایران، هیوندای سانتافه به شمار می‌رود. البته این دو خودرو ازنظر فنی تفاوت چندانی با هم ندارند، اما هیوندای سانتافه در بازار ایران فروش بالاتری دارد و با اقبال بیشتری از طرف خریداران مواجه بوده است. در جدول زیر قیمت مدل‌های مختلف کیا سورنتو آورده شده است.

خودرو سورنتو از نظر مشخصات فنی دارای یک پیشرانه 2.4 لیتری است که قدرتی برابر 188 اسب بخار و 241 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین شتاب خودرو از حالت سکون تا صد کیلومتر چیزی در حدود 11.1 ثانیه براورد شده است. علاوه بر آن میزان سوخت مصرفی سورنتو در یک سیکل ترکیبی چیزی معادل با 8.8 لیتر می‌باشد که البته با توجه به حجم این کراس اوور مصرف بالایی به حساب نمی‌آید. در پایان می‌توان حداکثر سرعتی که کیا سورنتو بر حسب کیلومتر بر ساعت دارد، حدود 220 دانست که سرعتی جذاب برای رانندگی می‌باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن