چرا باید از تشک های گارد دار استفاده کنیم؟

خرید تشک یکی از خرید های بسیار مهم و جزو سیسمونی نوزاد است که معمولا هم قبل از به دنیا آمدن کودک انجام می شود.

توسط PARINEWS در 3 تیر 1400

خرید تشک یکی از خرید های بسیار مهم و جزو سیسمونی نوزاد است که معمولا هم قبل از به دنیا آمدن کودک انجام می شود. خرید تشک و سایز لوازمی که ارتباط مستقیم با کودک دارند باید با دقت کافی انجام شود.

_ تشک های لبه دار انواعی از تشک ها هستند که طرفین برآمده دارند و به راحتی می توان آن ها را روی تخت والدین، روی زمین در کنار خود و یا حتی روی تخت خود نوزاد قرار داد و کودک را با خیالی آسوده درون آن خواباند. علت استفاده از واژه خیال آسوده چیست؟

 

تشک لبه دار با بالشت

 

والدین ممکن است خواب سنگینی داشته باشند و اگر از تشک لبه دار استفاده نکنند، ممکن است فشاری را ناخواسته و بدون این که متوجه شوند، به کودک وارد کنند و یا حتی موجب خفگی او نیز بشوند به همین جهت می توانند تشک های لبه دار را تهیه کرده و نوزاد را هنگام شب نیز در کنار خود قرار دهند مخصوصا در آغاز تولد که همه می دانیم نوزاد نیاز بیشتری به والدین دارد و باید از او مراقب کرد.

 

علاوه بر والدین، کودک نیز ممکن است به خود صدمه وارد کند مثلا در خواب جا به جا شود و یا غلت بزند. این جا به جایی ممکن است به بسته شدن راه تنفسی و سندروم خفگی نوزاد ختم شود و یا حتی مثلا از روی تخت به زمین بیافتد اما تشک های لبه دار دیگر نه اجازه به زمین افتادن و نه اجازه جا به جایی زیاد را به کودک نخواهد داد. شما می توانید به این دو دلیل کودک را با خاطری آسوده درون تشک های لبه دار بخوابانید.

 

علاوه بر موارد بالا، تشک های لبه دار امکان حمل و نقل و جا به جایی نیز دارند. دستگیره هایی برای این منظور طراحی شده که به راحتی بتوانید آن را دست بگیرید و کودک را به خارج از خانه و یا حتی مسافرت حمل کنید.

 

_و اما سوالات پرتکرار در رابطه محصول خواب امن براي نوزاد با قابليت لبه؛

 

آیا تشک گارد دار همان تشک لبه دار است؟

تشک گارد دار و لبه دار در اصل یکی هستند و مزایای یکسانی هم دارند اما در برخی از ویژگی ها از قبیل ابعاد، قیمت، رده سنی و کیفیت کالا تفاوت هایی دارند.

 

آیا می توان تشک های گارد دار را شست؟

نحوه شستشو تشک هر برند با دیگری متفاوت است مثلا ممکن است تشک یک برند قابل شستشو با دست و تشک برندی دیگر قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشد.

یک برند هم ممکن است یک لایه جدا شدنی روی تشک طراحی کرده باشد و شما بتوانید به راحتی آن را کنده و شستشو دهید.

 

قیمت ها در انواع تشک های لبه دار به چه صورت است؟

قیمت های تشک های لبه دار بر اساس ویژگی هایی نظیر شرکت سازنده، سایز، کیفیت و رده سنی تعیین می شود.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن