چه زمانی باید به نفرولوژیست مراجعه کرد؟

در این بخش قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص آن که چه زمانی باید به نفرولوژیست مراجعه کرد؟ در اختیار شما عزیزان

توسط PARINEWS در 24 آبان 1400

در این بخش قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص آن که چه زمانی باید به نفرولوژیست مراجعه کرد؟ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان طور که می دانید سلامتی جسم و به خصوص اندام های داخلی از مهم ترین مواردی هستند که هر فردی باید به آن توجه داشته باشد. از این رو در این بخش به سلامت کلیه و مجاری ادراری که یکی از مهم ترین ارگان های داخلی بدن است، پرداخته ایم.

نفرولوژی چیست و به چه علمی گفته می شود؟

نفرولوژی یک تخصص پزشکی داخلی است که بر درمان بیماری هایی تمرکز دارد که بر کلیه ها تأثیر می گذارد.

پزشک مراقبت های اولیه شما می تواند به پیشگیری و درمان مراحل اولیه بیماری کلیوی کمک کند. با این حال، گاهی اوقات این مراحل اولیه ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند یا ممکن است علائم غیر اختصاصی مانند خستگی، مشکلات خواب و تغییر در مقدار ادرار داشته باشند.

آزمایش منظم می تواند عملکرد کلیه شما را کنترل کند، به خصوص اگر در معرض خطر بیماری کلیوی هستید. این گروه ها شامل افرادی هستند که:

فشار خون بالا

دیابت

بیماری قلبی

سابقه خانوادگی مشکلات کلیوی

آزمایش می تواند نشانه های کاهش عملکرد کلیه، مانند کاهش مقدار GFR یا افزایش سطح آلبومین در ادرار را تشخیص دهد. اگر نتایج آزمایش شما نشان دهنده بدتر شدن سریع یا مداوم عملکرد کلیه باشد، پزشک ممکن است شما را به یک نفرولوژیست ارجاع دهد.

همچنین می توانید با مطالعه مقاله بهترین زمان مراجعه به دکتر کلیه و مجاری ادراری چه زمانی است؟ + معرفی بهترین متخصصان اطلاعات کامل تری از این تخصص و زمان مراجعه دقیق آن به دست آورید.

در صورت داشتن هر یک از موارد زیر، پزشک ممکن است شما را به یک نفرولوژیست ارجاع دهد:

بیماری مزمن کلیه پیشرفته

مقادیر زیادی خون یا پروتئین در ادرار شما

سنگ کلیه عود کننده، اگرچه ممکن است برای این کار به یک متخصص اورولوژی ارجاع داده شوید

فشار خون بالا که هنوز بالاست حتی اگر دارو مصرف می کنید

یک علت نادر یا ارثی بیماری کلیوی

چگونه یک نفرولوژیست پیدا کنیم؟

اگر نیاز به مراجعه به نفرولوژیست دارید، پزشک مراقبت های اولیه شما باید بتواند شما را به یکی از آنها ارجاع دهد. در برخی موارد، شرکت بیمه شما ممکن است از شما بخواهد که قبل از مراجعه به متخصص، از پزشک مراقبت اولیه خود ارجاع دهید.

اگر ترجیح می دهید از پزشک مراقبت های اولیه خود ارجاع نگیرید، با شرکت بیمه خود برای لیستی از متخصصان نزدیک تحت پوشش شبکه بیمه خود مشورت کنید.

مهم ترین وظایف کلیه ها در بدن چیست؟

شما دو کلیه دارید. آنها در زیر قفسه سینه در دو طرف ستون فقرات شما قرار دارند. کلیه ها چندین عملکرد حیاتی دارند، از جمله:

حذف مواد زائد و مایعات اضافی از خون

حفظ تعادل الکترولیت بدن شما

ترشح هورمون ها با عملکردهایی مانند مدیریت فشار خون

کمی با نفرولوژیست بیشتر آشنا شوید.

نفرولوژیست نوعی پزشک است که در بیماری ها و شرایطی که کلیه ها را تحت تاثیر قرار می دهد تخصص دارد. آنها برای درمان بیماری هایی مانند بیماری مزمن کلیه، عفونت کلیه و نارسایی کلیه کار می کنند.

در صورت داشتن یک بیماری پیچیده یا پیشرفته کلیه که نیاز به مراقبت متخصص دارد، پزشک مراقبت های اولیه شما احتمالاً شما را به یک نفرولوژیست ارجاع می دهد.

مهم است که به یاد داشته باشید که اگر نگرانی خاصی در مورد مشکلات کلیوی دارید، باید مطمئن شوید که آنها را با پزشک خود در میان بگذارید و در صورت لزوم درخواست ارجاع دهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن