کووید-19: چهار مرگ مختلف، اما مقیاس فاجعه بستگی به این دارد که کدام اعداد را انتخاب کنید | اخبار انگلستان

[ad_1] بیایید با یک سوال چند گزینه ای شروع کنیم.در سال 2021، سالی که در آن بریتانیا با موجی پس

توسط PARINEWS در 21 دی 1400
[ad_1]

بیایید با یک سوال چند گزینه ای شروع کنیم.

در سال 2021، سالی که در آن بریتانیا با موجی پس از موج کووید-19 مواجه شد، آمار مرگ و میر در انگلستان و ولز بود:

الف) مشابه هزینه 2020؟

ب) بدتر از سال 2020؟

ج) همتراز با اپیدمی شدید آنفولانزا یا زمستان بسیار سرد؟

د) یکی از بدترین سالهای یک قرن؟

قبل از رسیدن به پاسخ، اجازه دهید برخی از اعداد را مرور کنیم. شاید به یاد داشته باشید که روش های مختلفی برای اندازه گیری تأثیر مرگ و میر ناشی از کووید-19 وجود دارد.

بررسی این داده ها کار چندان خوشایندی نیست، اما خوشبختانه ما آمارگیران و کارشناسانی داریم که به طور منظم با چنین مواردی سروکار دارند.

و از آنجایی که ما اکنون تقریباً تمام داده‌هایی را داریم که باید ببینیم سال 2021 در مقایسه با سال 2020 چگونه است، این زمان خوبی به نظر می‌رسد.

چهار مرگ مختلف

ارقام گردآوری شده توسط این آمارگیران و آکچوئرها گاهی اوقات می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند - تعداد کل مرگ و میر ناشی از COVID-19 را در نظر بگیرید. در واقع، حداقل چهار هزینه قانونی مختلف وجود دارد.

اولی هزینه رسمی است که هر روز از دولت در مورد آن می شنوید که از آژانس امنیت سلامت بریتانیا دریافت می کند. از نظر فنی، این تعداد افرادی را که در عرض 28 روز پس از مثبت شدن آزمایش، مانند مرگ بر اثر کووید، جان خود را از دست می دهند، حساب می کند. احتمالاً شنیده اید که اخیراً از 150000 نفر فراتر رفته است.

با این حال، دفتر آمار ملی تخمین بسیار متفاوتی از تعداد مرگ و میرها دارد. معیار آن همه گواهی‌های فوت را در نظر می‌گیرد که کووید به عنوان یک عامل ذکر شده است. این رقم اکنون به 175000 رسیده است.

اکنون، همه این مرگ‌ها مستقیماً به دلیل کووید نیست. با این حال، ONS تخمین می زند که تقریباً 90٪ از آنها معمولاً (با 10٪ باقی مانده عمدتاً به دلایل دیگر می میرند، اما با COVID-19 به عنوان یک عامل اضافی). بر این اساس، این نشان می دهد که تعداد کل قربانیان حدود 157000 نفر است.

سپس یک معیار کاملاً متفاوت وجود دارد که از هجوم تشخیص‌ها و آزمایش‌های PCR جلوگیری می‌کند. این برای بررسی تعداد کل مرگ و میر در سراسر کشور (به همه دلایل) و مقایسه آن با دوره "عادی" است که معمولاً میانگین پنج سال گذشته است.

مرگ و میر بیش از حد یک "اقدام نهایی" است

این تعداد - بیش از حد مرگ و میر - اغلب به عنوان نرخ مرگ قطعی تر برای یک دوره معین در نظر گرفته می شود و در زمان همه گیری 151000 نفر است - بسیار نزدیک به تعداد رسمی مرگ و میرها.

با این حال، پیچیدگی به همین جا ختم نمی شود، زیرا در آمار بیش از حد مرگ و میرها کاستی هایی وجود دارد. یکی از مشکلات این است که این اعداد و ارقام این واقعیت را که این کشور هر سال بزرگتر می شود و جمعیت آن پیرتر می شود را تصحیح نمی کند - و هر چه جمعیت کشور پیرتر و بیشتر شود، انتظار می رود هر سال تعداد مرگ و میرهای بیشتری وجود داشته باشد - بیماری همه گیر یا نه. .

بنابراین، اکچوئرها ترجیح می دهند سن و جمعیت این تعداد را تنظیم کنند تا نرخ مرگ و میر استانداردی را ارائه کنند.

این تنظیم در واقع تفاوت بزرگی ایجاد می کند. به عنوان مثال، تعداد بیش از حد مرگ و میرهای تصحیح شده بر اساس سن در طول این همه گیری نه 151000 بلکه 120000 است. و در حالی که آخرین داده های ONS سطوح نسبتاً بالایی از مرگ و میر بیش از حد را نشان می دهد، دلیل خوبی وجود دارد که باور کنیم این تا حدی به این دلیل است که اعداد با این موارد تنظیم نشده است. سن: این تنظیم را انجام دهید و بسیاری از این مرگ و میرهای آشکار ناپدید خواهند شد.

لطفاً از مرورگر Chrome برای پخش‌کننده ویدیویی در دسترس‌تر استفاده کنید

دیوید نابارو از WHO می‌گوید: ایالت‌ها باید سالانه چندین افزایش کووید را برنامه‌ریزی کنند

تعداد کشته ها متفاوت است

در اینجا مشکل را می بینید: تعداد مرگ و میر یک نفر ممکن است کاملاً متفاوت از مرگ دیگری به نظر برسد. با این تفاوت که تقریباً هر میزان مرگ و میر در حال حاضر به طور غیرعادی بالا به نظر می رسد - حداقل در مقایسه با تاریخ اخیر.

بنابراین، اجازه دهید به این سوال در ابتدا بازگردیم. بیایید اولین پاسخ ها را با احتمالات زیاد در نظر بگیریم: آیا سال 2021 شبیه سال 2020 بود یا بدتر؟ بستگی به این دارد که کدام مجموعه داده را مشاهده می کنید. اگر به تعداد رسمی مرگ و میرها از سوی هیئت دولت نگاه کنید، در سال 2021، 74000 مورد مرگ و میر وجود داشته است که نه کمتر از سال 2020 (76000).

اما اکنون بیایید به مرگ‌های بیش از حد اصلاح‌شده سنی که توسط مؤسسه و دانشکده آکچوئرها محاسبه شده‌اند نگاهی بیندازیم، و تصویر بسیار متفاوتی دریافت می‌کنیم: 47000 مرگ در سال 2021 در مقابل 73000 مرگ در سال 2020.

بنابراین معلوم می شود که a) و b) هر دو صحیح هستند - بسته به اینکه به کدام اعداد نگاه می کنید.

مرگ و میرهای همه گیر در سال: مالیات رسمی بر مرگ های بیش از حد اصلاح شده با سن
تصویر: مرگ و میرهای همه گیر در سال: مالیات رسمی بر مرگ های بیش از حد اصلاح شده با سن

چرا تفاوت؟

محتمل ترین توضیح این است که مالیات رسمی دولت بسیاری از مرگ و میرها را در دوره اولیه همه گیری از دست داده است. این مرگ ها، که بسیاری از آنها در خانه های سالمندان بودند، از مجازات اعدام حذف شدند. در سال 2021، مرگ و میر بیش از حد بسیار کمتر از موارد رسمی بود، تا حدی به این دلیل که مرگ و میر کلی به دلیل سایر علل، مانند آنفولانزا، کمتر بود.

ج) و د) چطور؟ مطمئناً هر دو نمی توانند درست باشند؟

خوب، بیایید به گذشته نگاه کنیم، به تغییرات در نرخ استاندارد مرگ و میر، که بر اساس سن و جمعیت تنظیم شده است.

هیچ منشوری نهایی برای این وجود ندارد. مانند تولید ناخالص داخلی، مرگ و میر متناسب با سن هر سال بهبود می یابد (یا به عبارت دیگر، مردم کمی بیشتر از آنچه باید عمر می کنند)، بنابراین مقایسه سطوح مطلق به شما می گوید.

تصویر: این یکی از بدترین دوره های مرگ و میر در تاریخ مدرن است

به عنوان مثال، در سال 2021، حدود 1٪ از جمعیت جان خود را از دست دادند (بر اساس سن و رشد جمعیت تنظیم شده است). این در مقایسه با 1.06٪ در سال 2020 و 0.94٪ در سال 2019 است. اما در سال 2015 میزان مرگ و میر 1.01٪ (به عبارت دیگر بدتر از سال 2021) و در سال 2008 1.12٪ بود. بنابراین از نظر فنی، میزان مرگ و میر در طول همه گیری در واقع کمتر از چند سال پیش است.

با این حال، با توجه به اینکه چنین وخامت هایی بسیار بسیار نادر هستند، این آمار به خصوص قابل توجهی نیست. این کمی شبیه این است که بگوییم ما نباید به رکودها توجه کنیم، زیرا مثلاً سطح مطلق اقتصاد پس از رکودی مانند رکودی که در سال 2008/2009 داشتیم، تنها به سطح چند سال پیش کاهش یافت. . از نظر فنی درست است، اما آنچه در اینجا مهم است، سطح آن نیست، بلکه تغییر است.

میانگین پنج سال گذشته

بنابراین یک راه بهتر برای مقایسه مرگ و میر در طول زمان این است که ببینیم میزان مرگ و میر چگونه با میانگین پنج ساله قبلی مقایسه می شود.

در اینجا می بینیم که بیماری همه گیر کنونی مانند یک انگشت شست دردناک بیرون زده است. در سال 2020، نرخ استاندارد مرگ و میر 8.3 درصد بیشتر از پنج سال گذشته است. این بزرگترین افزایش سالانه از سال 1940 بود، سالی که توسط جنگ جهانی دوم و بلیتز تعیین شد.

اما در مورد 2021 چطور؟ امسال میزان مرگ و میر 1.8 درصد افزایش یافته است. این چقدر غیرعادی است؟ در 50 سال گذشته، تنها دو سال بوده است که مرگ و میر از میانگین پنج سال گذشته فراتر رفته است، به جز این دوره همه گیری: در سال 2015، زمانی که 0.4 درصد افزایش یافت و در سال 1976، زمانی که 0.3٪ افزایش یافت.

بنابراین، در حالی که سال 2021 نسبت به سال 2020 بدتر بود، اما همچنان بدتر از هر سال دیگری بود و به مدت طولانی به عقب برمی گشت. با این حال، چندین سال دیگر در دوره پس از جنگ وجود داشت که در آن مرگ و میر بیشتر شد: زمستان وحشتناک 1963، زمانی که درجه حرارت به پایین ترین سطح خود در 200 سال گذشته رسید (2.5٪) و همه گیری آنفولانزا در 1951. 8٪. ، در هر نسخه

و بنابراین: بر این اساس، سال 2021 بسیار بد بود، اما نه به بدی آنفولانزای 1951 یا کولاک سال 1963. اما ما دوباره ساده می کنیم. به یاد داشته باشید که میانگینی که سال 2021 با آن اندازه گیری می شود، پنج سال قبل است. و از آنجایی که این پنج سال شامل سال 2020 می شود که سال بسیار بدی برای مرگ و میر است، این بدان معناست که این عدد احتمالاً ناهنجاری قابل مقایسه در میزان مرگ و میر در سال 2021 را دست کم می گیرد.

به عنوان مثال، اگر سال گذشته را با دوره 19-2015 مقایسه کنید، افزایش مرگ و میر نزدیک به 2.7٪ است. بنابراین پاسخ ج) به نوعی صحیح است.

با این حال، با توجه به اینکه سال بسیار سختی برای مرگ و میر بود، هنوز عجیب به نظر می رسد که به سال 2021 نگاه کنیم، بنابراین اگر بخواهیم با دید بیشتری به تعداد مرگ و میرها نگاه کنیم، شاید بهتر باشد. بیایید به هر دو سال 2020 نگاه کنیم. و 2021، و در اینجا حکم کاملاً واضح است.

میانگین نرخ مرگ و میر در این دو سال را در نظر بگیرید، و ما هرگز از سال 1940/1941 تا این حد بدتر نشده ایم.

و شما باید به جنگ جهانی اول و آنفولانزای اسپانیایی برگردید تا دوره ای دو ساله یا بیشتر را پیدا کنید که بسیار بدتر از میانگین پنج سال قبل بود.

همه پاسخ ها درست است

تا به حال، احتمالاً متوجه شده اید که همه پاسخ ها صحیح هستند.

پادکست روزانه Apple Podcasts، Google Podcasts، Spotify، Spreaker را دنبال کنید.

این یکی از بدترین دوره های مرگ و میر در تاریخ مدرن بود، اما مقیاس فاجعه بستگی به این دارد که کدام اعداد را انتخاب کنید.

اما هیچ عددی نمی تواند با صدها هزار داستان از دست دادن و بدبختی شخصی در سراسر کشور برابری کند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن