۱۱ نفر دستگير شدند و ۳ افسر در جريان ناآرامی ها در راچستر نيويورک مجروح شدند

يازده نفر دستگير شدند و سه افسر اواخر روز جمعه در جريان اعتراضات و شورش در روچستر نيويورک بر سر مرگ دنيل پرود

توسط PARINEWS در 16 شهریور 1399

يازده نفر دستگير شدند و سه افسر اواخر روز جمعه در جريان اعتراضات و شورش در روچستر نيويورک بر سر مرگ دنيل پرود مجروح شدند.

پرود ۴۱ ساله در ماه مارس بر اثر عوارض اسفیکسی در تنظیم خویشتن داری فیزیکی، بر اساس کالبدشکافی درگذشت. پرود توسط تعدادی از افسران پلیس در روچستر تحت بازداشت قرار گرفت.

تصاویر ویدئویی از شهر نشان می دهد که یک ایستگاه اتوبوس در آتش روشن شده است. ویدئوی دیگری تظاهرکنندگان را نشان می داد که در حالی که شعار «ماده زندگی های سیاه» می دادند، روی میزها و کوبیدن شیشه ها در رستوران های فضای باز تلنگر می زدند.

یک نفر که بخشی از جمعیت بود در حالی که غذاخوری ها از صحنه فرار می کردند فریاد می زد: «ما مهمانی را تعطیل می کنیم.»

ماموران پلیس در نهایت یک مجمع غیرقانونی اعلام کردند، مهمات کنترل جمعیت را مستقر کردند و مردم را تحت بازداشت قرار دادند.

اداره پلیس روچستر در انتشار اخباری گفت سه نفر به شورش درجه یک بزهکاری متهم شدند. چهار نفر از 11 دستگیر شده به زندان شهرستان مونرو رزرو شدند در حالی که دیگران مورد استناد قرار گرفت.

Epoch Times PhotoEpoch Times Photo مردم در جریان درگیری با ماموران پلیس در روچستر، ان وای، در ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ از چتر و سپر استفاده می کنند. (Maranie R. Staab / AFP از طریق گتی تصاویر) Epoch Times PhotoEpoch Times Photo ماموران پلیس پس از راهپیمایی برای دانیل پرود در روچستر، ان وای، در ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ اقدام به پاکسازی خیابان ها می کنند. (مایکل ام سانتیاگو/گتی ایمیج) Epoch Times PhotoEpoch Times Photo جو پرود، برادر دانیل پرود، تظاهرکنندگان را در راهپیمایی برای برادرش در روچستر، ان وای، در ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ رهبری می کند. (مایکل ام سانتیاگو/گتی ایمیج)

به گفته پليس، پراکنده پس از آن صورت گرفت که جمعيت سنگ ها و پرتابه های ديگر را به سوی ماموران پرتاب کردند و چندين آتش سوزی به راه انداختند. دو افسر در حالی که سومی دچار سوختگی به گردن شان شده بود، دچار بریدگی و جراحات دیگری شدند.

خشم از مرگ پرود تظاهراتی را در روچستر و شهر نيويورک برانگيده است که چند نفر در جريان شورش روز جمعه در آنجا دستگير شدند.

به گفته دموکرات راچستر و کرونیکل، جو پرود، برادر دانیل پرود، به جمعیت گفت که «این لحظه ای غیرقابل توقف است» و افزود: «وقت آن رسیده است که از شر آن ها پسران [expletive] خلاص شود.»

شهردار دوست داشتنی وارن، دموکرات، این هفته اعلام کرد که هفت افسر درگیر در دستگیری پرود در حال تعلیق هستند.

بستگان پرود به پلیس زنگ زده بودند تا گزارش دهند که او از یک اپیزود ذهنی رنج می برد. مأموران او را برهنه در خیابان در حال دویدن پیدا کردند. او در ابتدا زمانی که مأموران از او خواستند دست هایش را پشت سرش بگذارد تا دستبند زده شود، همدست شد. بعدها پرود نشست و در حالی که می گفت با ویروس CCP (حزب کمونیست چین) که باعث COVID-19 می شود، شروع به تف کردن به افسران کرد.

سپس مأموران یک نگهبان تف را روی سرش قرار دادند و حدود دو دقیقه او را به صورت زمین چسباندند تا او را مهار کنند و پس از آن از تنفس دست کشید. پرود CPR را در صحنه دریافت کرد و به بیمارستان منتقل شد. او هفت روز بعد، در ۳۰ مارس، پس از خارج شدن از حمایت از زندگی درگذشت.

Epoch Times PhotoEpoch Times Photo این عکس بی تاریخ دانیل پرود را نشان می دهد. (حسن نیت ارائه میدهد راث و راث LLP از طریق AP) Epoch Times PhotoEpoch Times Photo در این تصویر هنوز هم از ویدئو دوربین بدن پلیس، یک افسر پلیس راچستر در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ یک هود بر سر دانیل پرود در روچستر، ان وای قرار می دهد.

یک معاینه کننده پزشکی به این نتیجه رسید که مرگ پرود یک قتل ناشی از «عوارض آسفیکسی در تنظیم خویشتن داری فیزیکی» است. این گزارش هذیان هیجان زده و مسمومیت حاد توسط phencyclidine مواد مخدر تفریحی، یا PCP، به عنوان عوامل کمک کننده را فهرست می کند.

دفتر لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک تحقیقات مربوط به مرگ را در ماه آوریل بر دست گرفت.

وارن به خبرنگاران گفت او تنها دریافته است که مرگ پرود در استفاده از زور در ماه گذشته نقش داشته است. رئیس پلیس لارون سینگلتونی آن را به عنوان مصرف بیش از حد مواد مخدر به تصویر کشید، او ادعا کرد.

شهردار گفت: تجربه و در نهایت مرگ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در بازداشت پلیس همانطور که توسط رئیس به من گفته شد کاملا متفاوت از آنچه که من در نهایت در ویدیو ارائه شده توسط بخش حقوق در تاریخ 4 اوت به من شاهد است.

پرود "توسط اداره پلیس ما، سیستم بهداشت روانی ما، جامعه ما شکست خورد، و او توسط من شکست خورد،" او اضافه کرد.

سینگلتونی اوایل این هفته به خبرنگاران گفت: تحقیقات باید مسیر خود را در پیش گیرد.

"این یک سرپوش گذاشتن نیست. بگذارید روشن بگویم وقتی می گویم: این به هیچ وجه سرپوش گذاشتن نیست.»

شهردار همچنین ادعا کرد که دفتر جیمز از او خواسته است که اطلاعات را منتشر کند، ادعایی که دادستان کل به چالش کشیده است.

"هیچ وقت درخواستی از دفتر دادستانی کل به شهر راچستر کورپوریشن مشاور برای جلوگیری از اطلاعات مربوط به وقایع پیرامون مرگ دانیل پرود، ساده و ساده وجود نداشت. یک بار دیگر شهر راچستر و اداره پلیس راچستر آزادند که با تحقیقات خود به جلو بروند.»

mayor lovely warrenmayor lovely warren دوست داشتنی وارن، شهردار روچستر، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد مرگ دانیل پرود، در روچستر نیویورک، در ۳ سپتامبر ۲۰۲۰ صحبت می کند. (مایکل ام سانتیاگو/گتی ایمیج) Daniel Prude Daniel Prude مردم شمع روشن در یک یادبود شیفت را در محل که در آن دانیل Prude در روچستر دستگیر شد, N.Y., سپتامبر 3, 2020. (مایکل ام سانتیاگو/گتی ایمیج)

میچ گروبر، عضو شورا، دموکرات، با استناد به ناهماهنگی های مفروض در شهادت های اخیر و کنفرانس های مطبوعاتی، تماس های گروه دستور کار سیاه راچستر را برای یک کاوشگر مستقل انعکاس داد.

او می گوید: «من از همکاران شورای شهرم می خواهم که از اقتدار احضاریه ما برای کشف حقیقت استفاده کنند.»

فعالان ماده زندگی های سیاه گفتند ماموران پلیس پرود را کشتند.

استنلی مارتین، سازمان دهنده اصلی با Free the People Roc در یک کنفرانس مطبوعاتی در این هفته به خبرنگاران گفت: «در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ اداره پلیس روچستر یک سیاه پوست به نام دانیل پرود را اعدام کرد.»

"آقای پرود برهنه، بی دفاع، غیر مسلح بود و بحران سلامت روانی را تجربه می کرد."

الیوت شیلدز، وکیل مدافع خانواده پرود، اوایل روز جمعه به خبرنگاران گفت که «کل سیستم در شب حادثه دانیل را شکست داد» و «در پاسخگو نگه داشتن این افسران شکست خورد.»

اما مايکل مازئو، رئيس اتحاديه پليس روچستر، روز جمعه به خبرنگاران گفت ماموران از پروتکل پيروی می کنند.

او می گوید: «یک افسر توانایی خارج شدن از فیلمنامه را ندارد.» "آنها باید از پروتکل پیروی کنند و کاری را که برای انجام آن آموزش دیده اند انجام دهند."

وی افزود: اگر تحقیقی نیاز به تغییر نحوه انجام پلیس را نشان دهد، پس باید تغییراتی ایجاد شود.

میمی نگوین Ly در این گزارش سهیم بود.

...

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن