مبارزه قانونی آسانژ برای جلوگيری از از سرگيری محاکمه جاسوسی آمريکا در لندن

LONDON—Julian Assange نبرد خود را روز دوشنبه در دادگاهی در لندن از سر می گیرد تا از استرداد به آمریکا برای موا

توسط PARINEWS در 17 شهریور 1399

LONDON—Julian Assange نبرد خود را روز دوشنبه در دادگاهی در لندن از سر می گیرد تا از استرداد به آمریکا برای مواجه شدن با اتهامات جنایی در مورد فعالیت های وب سایت ویکی لیکس خود، پس از ماه ها تاخیر به دلیل قفل شدن ویروس کرونا جلوگیری کند.

مقامات آمریکایی آسانژ ۴۹ ساله متولد استرالیا را متهم می کنند که برای هک کردن رایانه های دولتی و نقض یک قانون جاسوسی در ارتباط با انتشار کابل های محرمانه توسط ویکی لیکس در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ توطئه کرده است.

طرفداران آسانژ او را قهرمان آزادی بیان می بینند که سوء استفاده از قدرت را در داخل دولت آمریکا افشا کرد. منتقدان او می گویند او با انتشار اسناد اصلاح نشده، بی پروا جان منابع اطلاعاتی در عراق، ایران و افغانستان را به خطر انداخته است.

او همچنین انتقادهای اخیر تری را نسبت به انتشار ویکی لیکس در جریان کمپین ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ ایمیل های دزدیده شده از کمیته ملی دموکرات ها به خود جلب کرده و به نامزد هیلاری کلینتون آسیب رسانده است. او ادعاهای اطلاعات آمریکا مبنی بر اینکه ویکی لیکس ایمیل های DNC را از هکرهای روسی (pdf) به دست آورده است، رد کرده است و می گوید این منبع «دولت روسیه نیست.» او در جریان جلسه ای در سفارت اکوادور در لندن به یک نماینده کنگره GOP گفت که هک یک «کار داخل» است. موضوع بخشی از دادرسی قانونی نیست.

آسانژ در سال ۲۰۱۰ تیترهای بین المللی ساخت که ویکی لیکس ویدئوی نظامی آمریکا را منتشر کرد که حمله بالگردهای آپاچی در بغداد در سال ۲۰۰۷ را نشان می داد که باعث کشته شدن ده ها نفر از جمله دو کارمند خبری رویترز شد. این سایت بعدها تروهای گسترده ای از سوابق نظامی آمریکا و کابل های دیپلماتیک منتشر کرد.

اتهامات 'سیاسی'

تیم حقوقی او در لندن استدلال می کند که اتهامات آمریکا علیه او سیاسی و تهدیدی برای آزادی مطبوعات است. آنها همچنين گفته اند اگر به آمريکا فرستاده شود، خطر خودکشی خواهد بود، و در آنجا می تواند با سال ها زندان روبرو شود.

وکلا در ماه مارس درخواست وثیقه برای او کردند و استدلال کردند که او در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر است. اما دادگاه دستور داد که او را نگه دارد، با استناد به خطر بالا او را abscond.

travails قانونی آسانژ در بریتانیا تاریخ به سال 2010، زمانی که او شروع به مبارزه با تلاش برای استرداد او به سوئد برای پاسخ به سوالات در مورد ادعاهای تجاوز جنسی، که از آن زمان کاهش یافته است. Assange در ژوئن ۲۰۱۲ با استرداد قریب الوقوع مواجه شد، به سفارت اکوادور پناه برد.

اون هفت سال رو اون بالا هول کرد شریک زندگی او استلا موریس در سال جاری فاش کرد که در حالی که در داخل سفارت بود پدر دو فرزند شده است.

پس از اینکه با میزبانانش سقوط کرد و اکوادور پناهندگی خود را لغو کرد، در آوریل ۲۰۱۹ از سفارت بیرون کشیده شد و به دلیل نقض شرایط وثیقه، حکم کوتاه زندان بریتانیا را گذراند.

او همچنان در انتظار نتیجه درخواست استرداد آمریکا زندانی است. جلسات دادرسی در ماه فوریه صورت گرفت و قرار بود در ماه مه از سر گرفته شود، اما به دلیل قفل شدن برای مهار گسترش COVID-19 به تعویق افتاد.

دادگاه اکنون از شاهدان در مورد عناصر دفاع از او خواهد شنید: این که این پرونده انگیزه سیاسی دارد، سلامت روانی او در معرض خطر است، شرایط در زندان های آمریکا قوانین حقوق بشر بریتانیا را نقض می کند و او و وکلایش در حالی که در سفارت بود مورد جاسوسی قرار گرفته اند.

آسانژ در جلسات ماه فوريه حضور داشت و انتظار می رود روز دوشنبه بار دیگر در دادگاه شرکت کند.

توسط استل شربون . عصر تایمز در این گزارش سهیم بود.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن