فیس بوک purges 790 گروه های QAnon به عنوان جنبش توطئه حاشیه نگه می دارد در حال رشد

فیس بوک بزرگترین پاکسازی خود را هنوز از جنبش توطئه طرفدار ترامپ قنون انجام شده است، اعلام کرد که در روز چهارشن

توسط PARINEWS در 30 مرداد 1399

فیس بوک بزرگترین پاکسازی خود را هنوز از جنبش توطئه طرفدار ترامپ قنون انجام شده است، اعلام کرد که در روز چهارشنبه آن را حذف کرده است نزدیک به 800 گروه مربوط به موضوع در آخرین رفت و آمد خود را در حد تعدیل.

حذف ها هم زمان با سیاست جدید، گسترده تر میانجيگری در یک وبلاگ نوشته منتشر شده امروز در مورد چگونگی فیس بوک رسیدگی به محتوای خشونت آمیز مرزی، با تمرکز خاص بر قنون و "سازمان های شبه نظامی مبتنی بر آمریکا" است. اکنون، شبکه اجتماعی می گوید که به طور هدفمند توانایی این گروه ها برای سازماندهی در فیس بوک را غیرفعال خواهد کرد، اما موضوعاتی که در اطراف آنها سازماندهی می کنند را ممنوع نمی کند چرا که اغلب آنها مستقیماً به خشونت در دنیای واقعی زنگ نمی زنند.

ما از قبل محتوای ی را حذف می کنیم که خواستار خشونت هستند و سازمان ها و افرادی را که اعلام یک ماموریت خشونت آمیز می کنند، ممنوع می کنیم. با این حال، ما جنبش های رو به رشد ی را دیده ایم که در حالی که به طور مستقیم خشونت را سازماندهی نمی کنند، اعمال خشونت آمیز را جشن گرفته اند، نشان داده اند که سلاح دارند و پیشنهاد می کنند از آنها استفاده کنند، یا پیروان فردی با الگوهای رفتار خشونت آمیز داشته باشند." در حالی که ما به مردم اجازه می دیم محتوایی را که از این جنبش ها و گروه ها حمایت می کند، ارسال کنند، تا زمانی که آنها سیاست های محتوایی ما را نقض نکنند، ما توانایی آنها را برای سازماندهی بر روی پلتفرم مان محدود می کنیم."

فیس بوک سال هاست که تلاش کرده است تا حاوی جنبش های رو به رشد آنلاین دور راست و حاشیه ای باشد که بر روی پلت فرم خود سازماندهی می شوند، اغلب این کار را در گروه های خصوصی انجام می دهند و بنابراین از عدم وجود تعدیل فیس بوک و کاربرد ناهماهنگ و با تأخیر آن در سیاست های محتوا و فرایندهای حذف بی توجه هستند.

با این حال این تلاش ها در شش ماه گذشته بیشتر تیره و تار شده است چرا که قانون و شبه نظامی وابسته به آمریکا عللی مانند جنبش بوسالو، یک گروه سست سازمان یافته از گروه های طرفدار اسلحه و ضد دولتی و افرادی که برای جنگ داخلی دوم طرفداری می کنند، در طول دوره COVID-19 همه گیر و در میان ناهمواری ها و اعتراضات گسترده در سراسر کشور، مبهم شده اند. حتی در زمانی که فیس بوک در اوایل سال جاری شروع به محدود کردن و از بین بردن گروه های قنون کرد، بسیاری دیگر با سرعت ی کم شروع به ظهور و رشد کردند.

این تنها آخرین اقدام پلت فرم طراحی شده برای حاوی QAnon و گروه های شبه نظامی است، با این حال آن را تا حد بسیاری از بزرگترین اقدام فیس بوک گرفته است تا به امروز. شرکت می گوید در برنامه اصلی فیس بوک، آن را حذف 790 گروه، 100 صفحه و 1500 تبلیغات با لینک به QAnon. همچنین بیش از ۳۰۰ هشگ در سراسر فیس بوک و اینستاگرام مسدود شده و ۱۹۵۰ گروه و ۴۴۰ صفحه را در فیس بوک و بیش از ۱۰۰۰۰ حساب در اینستاگرام محدود کرده است. برای گروه های مرتبط با سازمان های شبه نظامی و کسانی که به طور فعال خواستار خیزش خشونت آمیز هستند، فیس بوک می گوید ۹۸۰ گروه، ۵۲۰ صفحه و ۱۶۰ آگهی را از فیس بوک حذف کرده است، در حالی که ۱۴۰۰ هشتگ مربوط به این گروه ها و جنبش ها را در اینستاگرام نیز محدود کرده است.

در اینجا توجیه جدید فیس بوک این است که در حالی که "افراد و سازمان های خطرناک سیاست" آن -- طراحی شده است بیشتر برای مبارزه با سازماندهی گروه هایی مانند سازمان های تروریستی -- به طور معمول کافی در برخورد با گروه هایی که "خطرات قابل توجهی به ایمنی عمومی نشان داده اند، " شرکت نیاز به یک نیاز جدید ویژه برای گروه هایی که "معیارهای سخت و سخت به عنوان یک سازمان خطرناک تعیین شده است" و در نتیجه برای یک سایت پتو ممنوعیت گسترده واجد شرایط نیست.

به عبارت دیگر، جنبش های شبه نظامی قانون و آمریکا هر دو خطرناک هستند و ممکن است در اطلاعات غلط و تئوری های توطئه دست و پا چلوپ بکنند، اما نه به اندازه کافی و نه به صورت سازمان یافته به اندازه کافی برای حکم به طور کامل از سکو ها حذف می شوند. بنابراین شما هنوز هم می توانید در مورد آنها در فیس بوک از طریق نوشته ها و لینک ها صحبت کنید، اما هر فعالیت سازمان یافته ای منوط به کاربرد گسترده تر قوانین فیس بوک در اطراف اخبار جعلی، سخنرانی نفرت، و تحریک خشونت و به احتمال زیاد برای حذف هدف قرار می شود.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن