هفت درصد از زندگی سیاه پوستان تظاهرات ماده درگیر خشونت: مطالعه

بر اساس یک مطالعه جدید، صدها تظاهرات ماده زندگی های سیاه شامل خشونت بود. به گفته محققان مانیتور بحران آمریکا،

توسط PARINEWS در 17 شهریور 1399

بر اساس یک مطالعه جدید، صدها تظاهرات ماده زندگی های سیاه شامل خشونت بود.

به گفته محققان مانیتور بحران آمریکا، پروژه مشترکی بین پروژه داده های محل درگیری مسلحانه و رویداد (ACLED) و ابتکار تقسیمات بریدینگ در دانشگاه پرینستون، حدود ۷ درصد تظاهرات مرتبط با جنبش بین ۲۴ مه تا ۲۲ اوت در ایالات متحده درگیر خشونت بود.

"اعتراضات مسالمت آمیز در بیش از ۲۴۰۰ مکان متمایز در سراسر کشور گزارش شده است. در همین حال تظاهرات خشونت آمیز به کمتر از ۲۲۰ مکان محدود شده است.»

تظاهرات خشونت آمیز به «رویدادهای نمایشی گفته می شود که در آن خود تظاهرکنندگان دست به اعمالی با خشونت مختل کننده و/یا مخرب می زنند که افراد دیگر، اموال، کسب و کارها، دیگر گروه های آشوبگر یا بازیگران مسلح را هدف قرار می دهند.»

شورش ها از روز یادبود، زمانی که جورج فلوید در بازداشت پلیس در مینه سوتا از جمله پورتلند، سیاتل و مینیاپولیس درگذشت، میلیون ها دلار خسارت در تعدادی از شهرهای بزرگ به بار آورد.

minnesota 3minnesota 3 ساختمان ها در پی یک شب اعتراضات و خشونت ها در پی مرگ جورج فلوید، در مینیاپولیس، مین، در ۲۹ مه ۲۰۲۰ به سوختن خود ادامه می دهند. (شارلوت کاتبرتسون/عصر تایمز)

صدها نفر به اتهام شرکت در اين ويراني با اتهاماتی روبرو هستند.

شبکه جهانی ماده زندگی های سیاه به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

محققان می گویند در مجموع بیش از ۱۰۶۰۰ تظاهرات در طول دوره زمانی مورد مطالعه صورت گرفت. به گفته آنها کمتر از ۵۷۰ نفر، یا تقریباً ۵ درصد، تظاهرکنندگانی را درگیر خشونت کرده اند.

بیشتر تظاهراتی که در ماه های اخیر صورت گرفته است، یا به جنبش ماده زندگی های سیاه یا همه گیر COVID-19 متصل بود.

اوج تظاهرات مرتبط با ماده زندگی های سیاه در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن صورت گرفت. هر هفته ده ها نفر هنوز در حال وقوع هستند.

محققان دولت فدرال را متهم کردند که به شیوه ای سنگین به تظاهرات پاسخ می دهد و این ادعاها را ترویج می کند که دولت ترامپ با بالا رفتن افسران و ماموران فدرال در آنجا در ماه ژوئیه وضعیت پورتلند را ملتهب کرده تا از یک دادگاه آمریکایی که به هدف آشوبگران تبدیل شد محافظت کند.

Epoch Times PhotoEpoch Times Photo افسران فدرال در حالی که جمعیتی حدود هزار نفر را در جریان اعتراض به دادگاه مارک او هاتفیلد آمریکا در پورتلند، اور، در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰ متفرق می کردند، از طریق گاز اشک آور راه می رود. (ناتان هاوارد / گتی تصاویر)

محققان نوشتند: «اگرچه مقامات فدرال ادعا می کردند برای حفظ صلح اعزام شده اند، اما به نظر می رسد این اقدام تنش ها را دوباره بالا گرفته است.» محققان با انتشار ارقامی که گفته اند استفاده بیشتر از زور پس از افزایش نسبت به قبل از آن گزارش شده است.

مقامات پورتلند به ماموران پليس دستور دادند در تلاش برای بالا بردن اوضاع به تظاهرات خشونت آميز در شهر پاسخ ندادند. هنگامی که آشوبگران دادگاه را هدف قرار دادند، پاسخی ندادند و باعث افزایش شدند.

محققان می گویند داده ها همچنین تظاهرات خشونت آمیز تری را نشان می دهد که پس از افزایش در پورتلند صورت می گیرد. مقامات گفتند افزايش تنش ها پس از آن که ماموران فدرال در اواخر ماه ژوئيه عقب کشيدند، از بين خواهد رفت، اما دقيقا برعکس آن اتفاق افتاد، و آشوبگران شروع به هدف قرار دادن نقاط مختلف شهر کردند و متناوبا بين حوزه های مختلف پليس، ساختمان های شهرستان، و دفاتر اتحاديه پليس.

وزارت امنیت داخلی به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. سرپرست وزیر امنیت داخلی چاد ولف از این افزایش دفاع کرده است و ماه گذشته به اعضای کنگره گفته بود که ماموران اجرای قانون فدرال "به دلیل سیاست های خطرناک مقامات محلی کنار گذاشته شدند."

تعدادی از بازیگران غیر دولتی در ماه های اخیر در تظاهرات مداخله کرده اند، از جمله شبکه آنتیفا چپ دور، جنبش بوگالو بوگالو بویس راست دور، و شبه نظامیانی مانند گارد مدنی نیومکزیکو.

PortlandPortland تظاهرکنندگان طرفدار پلیس و دیگران، چپ، و ضد معترضان در مقابل مرکز دادگستری شهرستان ملتنومه در پورتلند، اور. در ۲۲ اوت ۲۰۲۰ درگیر شدند. (ناتان هاوارد / گتی تصاویر)

بر اساس گزارش جدید، از ماه مه چنین بازیگرانی بیش از ۱۰۰ بار دست به تظاهرات زد. در ماه ژوئیه نزدیک به ۳۰ رویداد از این دست در مقایسه با صفر از ژوئیه ۲۰۱۹ رخ داد.

بر اساس این گزارش، از میان بیش از ۳۶۰ ضد اعتراض که در دوره زمانی مورد مطالعه صورت گرفت، ۴۳ مورد به خشونت گراییدند و درگیری میان تظاهرکنندگان طرفدار پلیس و تظاهرکنندگان مرتبط با جنبش ماده زندگی های سیاه صورت گرفت.

در یکی از آخرین موارد، زد و خوردها بین تجمع کنندگان طرفدار رئیس جمهور دونالد ترامپ و ضد تظاهرکنندگان در پورتلند در طول آخر هفته گذشته در ماه اوت آشکار شد.

گفته می شود بعدها در همان شب یکی از اعضای آنتیفا یکی از حامیان گروه راست گرای پاتریوت نماز را کشت.

ACLED که یک سازمان غیرانتفاعی است، از وزارت امور خارجه و تعدادی دیگر از دولت ها و گروه ها از جمله وزارت امور خارجه فدرال آلمان و دانشگاه تگزاس در آستین بودجه دریافت می کند.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن