ترامپ پیشنهاد می کند با استفاده از 300 میلیارد دلار اضافی برای پرداخت محرک های فردی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه پیشنهاد کرد که دولت او ممکن است از ۳۰۰ میلیارد دلار برای پرداخت دور ج

توسط PARINEWS در 16 شهریور 1399

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه پیشنهاد کرد که دولت او ممکن است از ۳۰۰ میلیارد دلار برای پرداخت دور جدیدی از پرداخت محرک های فردی استفاده کند.

"ما ۳۰۰ میلیارد دلار حساب داریم که از آن استفاده نکردیم—۳۰۰ میلیارد دلار. و ما حاضريم ازش استفاده کنيم . من حاضر خواهم بود آن را آزاد کنم، منوط به کنگره، و استفاده از آن به عنوان پول محرک، و آن را درست به مردم آمریکا خواهد رفت." "بنابراین ما 300 میلیارد دلار در یک حساب نشسته است که ما نیاز نداشتیم چرا که همه چیز به خوبی با اقتصاد پیش می رود."

رئیس جمهور توضیح نداد که از کدام حساب استفاده خواهد کرد.

او بر این عمل تاکید کرد که نیاز به تصویب کنگره دارد و پیشنهاد کرد که از قوه مقننه اجازه خواسته است.

"تنها کاري که کنگره بايد بکنه اينه که بگه ازش استفاده کن" اگر بگویند: «از آن استفاده کنید»، من می خواهم بدون اجازه آنها از آن استفاده کنم، اما حدس می زنم اجازه این کار را ندارم.»

وی افزود: من این سوال را پرسیدم.

ترامپ گفت که می خواهد این پول «محرک خالص» باشد و مستقیماً به سر و کار مردم به استثنای بیگانگان غیرقانونی برود.

PelosiPelosi نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (دی-کالیف.) به همراه چاک شومر رهبر اقلیت سنا (D-N.Y.) در پی دیدار با استیون منوچین وزیر خزانه داری و مارک میدوز رئیس ستاد کاخ سفید در حالی که به مذاکره در مورد یک بسته امدادی ویروس CCP در کاپیتول هیل در واشینگتن در ۷ اوت ۲۰۲۰ ادامه می دهند، با خبرنگاران صحبت می کنند. (اندرو هارنیک / AP عکس)

اظهارات او در حالی مطرح شد که مذاکرات در مورد بسته محرک دیگری به بن بست رسید.

پس از وضع یک بسته عظیم نجات مالی در ماه مارس، کاخ سفید و دموکرات ها نتوانسته اند بسته های محرک دیگری را به جلو ببرند. هر دو طرف نمی توانستند در مورد اندازه و اولویت های لایحه به زمینه مشترک برسند. دموکرات ها خواهان کمک های بیشتری به ایالت ها و محلات در حال مبارزه هستند در حالی که کاخ سفید تمایلی به دادن پول به ایالت ها و شهرهای بدهکار برای چیزهایی که ناشی از همه گیر ویروس CCP نیست و به عنوان رمان کروناویروس نیز شناخته می شود، ندارد.

ترامپ یک دستور اجرایی را امضا کرد که نسخه ای سلب شده از سود بیکاری را ارائه می داد. دست کم ۳۹ ایالت پذیرفته اند یا گفته اند که درخواست کمک های مالی فدرال خواهند کرد که به آن ها اجازه می دهد مزایای هفتگی را ۳۰۰ دلار یا ۴۰۰ دلار افزایش دهند.

در این میان اقتصاد پس از سقوط فاجعه بار در سه ماهه آوریل و ژوئن به احتمال زیاد دوباره در حال گسترش است. فروش خانه و خودرو قوی بوده است. قیمت سهام رکورد بالا را ثبت کرده است.

آخرین گزارش شغلی منتشر شده از سوی وزارت کار نشان می دهد اقتصاد آمریکا در ماه اوت حدود 1.4 میلیون شغل اضافه کرده است در حالی که بیکاری به 8.4 درصد کاهش یافته است، بهتر از اقتصاددانان پیش بینی شده است.

در همين حال فدرال رزرو همچنين اقدامات بيشتری را برای حمايت از بهبود اقتصادی به کار گرفته است.

بانک مرکزی روز پنجشنبه با گفتن اين که قصد دارد نرخ ها را نزديک به صفر نگه دارد، حتی پس از آن که تورم از سطح هدف ۲ درصدی خود فراتر رفته است، برای کمک به حمايت از اقتصاد، تغيير عمده ای را در نحوه مديريت نرخ بهره اعلام کرد. تغییر به این معنی است که نرخ استقراض برای خانوارها و کسب و کار —برای همه چیز از وام های خودکار و وام مسکن خانه به گسترش شرکت های بزرگ—به احتمال زیاد فوق العاده پایین برای سال های آینده باقی می ماند. در پشت تفکر فدرال یک نرخ تورم سرسختانه پایین است که مدت هاست از تلاش های خود برای بالا بردن آن سرپیچی کرده است و این باور که نرخ بی کار بیش از حد پایین برای اقتصاد و برای تک تک آمریکایی ها از نظر حیاتی مهم است.

آسوشیتدپرس و تام اوزیمک در این گزارش سهیم بودند.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن