بریدن گذشته و حال !

By Dr. K. Javeed Nayeem, MD چیدن موضوع روایت هفته گذشته من در مورد پل تاریخی Lushington در Shivanasamudra و نا

توسط PARINEWS در 7 شهریور 1399

By Dr. K. Javeed Nayeem, MD

چیدن موضوع روایت هفته گذشته من در مورد پل تاریخی Lushington در Shivanasamudra و ناراحتی من در ترمیم botched تا آن در دوران حاضر، من می خواهم شما را به عقب توسط دو قرن و به شما برخی از اطلاعات طراوت متفاوت و بسیار جالب از گذشته با شکوه آن است.

شايد يادت باشه که هفته پيش گفته بودم که قبل از چند سال پيش يه بار در مورد اين پل نوشته بودم بله من تا به حال و خیلی زود پس از من در مورد آن نوشت : من یک تماس تلفنی از خانم تارا Ravikumar ، نسل هفتم از نوادگان Ramaswami Mudaliar ، افسر تحت دولت بریتانیا که نزدیک به دو قرن پیش تقریبا بازسازی و ترمیم پل در سراسر رودخانه Cauvery با تخصص و مهارت های سنگ تراش محلی دریافت کرد. او تماس گرفته بود تا بگوید که خانواده اش هنوز سند سند یا اوفغانه را در اختیار دارند که به راماسوامی موتالیار یک جگر بزرگ یا اوفغان دائمی بسیاری از روستاها و کشش های گسترده زمین به عنوان پاداشی برای عمل خوب خدمات عمومی که در زمان خود انجام داد، داد و اکنون او را به جاگردار تبدیل کرد. او اضافه کرده بود که مدال افتخاری را نیز در اختیار دارد که به نمایندگی از فرماندار کل وقت بریتانیا داده شده است.

اگر چه من به او گفته بود که من بیشتر مشتاق به دیدن این دو مصنوعات بسیار با ارزش است، من به نحوی هرگز در اطراف به انجام آن. اگر چه دو نفر از ما گاهی اوقات یکدیگر را در توابع مانند عروسی و انتشار کتاب ملاقات و او همیشه به من یادآوری در مورد بازدید در انتظار من به جای او، بازدید من خود را هرگز مادی. که تا پنج شنبه گذشته بود که اگر مجبور شدم روز بعد در مورد پل بنویسم باید مادی می شد! بنابراین من و همسرم با عجله روی او افتادیم تا دو جسم را ببینیم که به طور قابل ملاحظه ای حفظ شده اند، در شرایط نعنا حتی در حالی که آنها شش نسل را پشت سر گذاشته اند!

1. کتیبه بر روی obverse از مدال. ۲- تصویر پل حکاکی شده روی صورت مدال. ۳- بت های راماسوامی موتالیار و همسرش در معبد سری رانگاناتاسوامی.

صنعا نوشته شده در زیباترین و بی عیب و نقص longhand، بدون اصلاح تنها آنچه تحمیلی بزرگ کتیبه پارچمنت ترد است که من می ترسیدم به لمس و یا رسیدگی از ترس خراب کردن وضعیت بکر آن است، اگر چه تارا با مهربانی از من خواست که به جلو بروید و نگاهی دقیق تر! اما شجاعت نداشتم و تصمیم گرفتم که فقط به سرعت روی چند عکس از آن کلیک کنم در حالی که او و همسرم با دقت آن را باز نگه داشتند.

این مکان در تاریخ ثبت شده نه تنها اعطای حقوق مطلق و عنوان Jagir اعطا شده به Ramaswami Mudaliar توسط فرماندار کل در مدرسه بلکه آن را نیز به طور گسترده ای با جزئیات زیادی لیست نام و مکان روستاها و وسعت زمین های اطراف خود را با شماره نظرسنجی خود را!

سند توسط مهر موم چشمگیر از اقتدار تصدیق شده است که اگر چه به طور طبیعی کمی ترک خورده توسط عبور از دو قرن آن را در سکوت دیده است، هنوز هم کاملا دست نخورده است! فقط برای حفاظت از دو تا از دارایی های بی بها ترین او من به تارا گفتم به دست از نشان دادن آنها را به بسیاری از مردم مشتاق که به طور طبیعی ممکن است او را به نفع پس از خواندن مقاله من در مورد آنها نزدیک. فقط اميدوارم بتونه اينکارو بکنه!

مدال طلایی بیش از حد کمتر چشمگیر است، که یک ناگت بزرگ و سنگین، دست گردد و دست حک شده با زحمت، با خلاصه داستان در یک طرف از آنچه سند می گوید در جزئیات بسیار بیشتر است. در طرف دیگر آن حکاکی از خود پل خمیده با برج های دو معبد است که حتی تا به امروز هنوز در کنار آن ایستاده اند.

...

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب