تاج, دزد, رنگ, صحنه و لباس از این Bahuroopis

گرد نوازندگان یا "sadhus از گورستان' این Budaga Jangama هنرمندان در تلاش برای پایان می رسد دیدار میسور/Mysuru:

توسط PARINEWS در 19 اردیبهشت 1399

گرد نوازندگان یا "sadhus از گورستان' این Budaga Jangama هنرمندان در تلاش برای پایان می رسد دیدار

میسور/Mysuru: چند روز از شما گذشته پا به بیرون از خانه ؟ گیر کردم در یک سیگنال ترافیک دیدم یک فیلم در یک روش multiplex به یک رستوران رفت و یا رفت و خرید در Devaraj Urs جاده و یا در یک بازار ... آغاز شده یادآوری آن روزها در حال حاضر ؟

برای یک فرد که می توانیم همه این تجملات این چیزی است که او تمایل به فکر می کنم مورد اول در میان این مستند با توجه به COVID-19 بیماری همه گیر. اما وجود دارد بسیاری از مردم دیگر که تنها نگرانی این است که چگونه به پایان می رسد دیدار و خوراک خانواده است. و این بدترین ضربه جوامع قبیله ای, مردم, هنرمندان, خیابان, هنرمندان, و غیره.

زعفران-dhoti چادری راما یا Lakshmana

بسیاری از ما دیده اند یک زعفران-dhoti چادری راما با تیر و کمان خود را در دست همراه با سیتا, Lakshmana و هانومان با دم خود را به عقب و یا آبی-سالم کریشنا ارائه Gitopadesha یک Trishula-دارای حق اعمال شیوا Yamaraja با Gadhe, Hidimba, Ravana, Shurpanakha و بسیاری دیگر سرگردان در خیابان و بازدید از مغازه ها رفتن درب به درب التماس برای پول است.

که آنها دقیقا ؟ آنها 'Hagalu Veshadhaarigalu' یا 'Bahuroopis' متعلق به Budaga Jangama جامعه که حرفه ای است برای همین این نقش نگاه بخشی از آسمانی بودن و پرسه زدن در خیابان های شهر گدایی برای پول و غذا.

جعل هویت شخصیت های اساطیری

Hagalu Vesha یک روز عملکرد. Hagalu Veshadhaarigalu افرادی که سرگردان طول و عرض خاص هر محل به سختی هزینه در هر زمان در خانه. آنها مردم از بسیاری از اشکال — راما Basava Maruti-Anjaneya, Parmatma — تبدیل شدن آنها به آنها. آنها 'Bahuroopis': Bahu معنی بسیاری و Roopi معنی اشکال. آنها با پوشیدن لباس بگویید معماهای بخوان و در پایان از آنها بخواهید برای پول است. آنها مشغول شده اند با sangeet کالا (هنر آواز) از دوران باستان است.

آنها گرد نوازندگان و همچنین شناخته شده به عنوان 'sadhus از گورستان'. آنها رابجای دیگری جا زدن شخصیت های اساطیری و مرحله سرگرم کننده قسمت است که همچنین اظهار نظر در مورد وقایع روزانه. تا حد زیادی تنها نر اعضای جامعه انجام موسیقی روایت شده است که به صورت شفاهی منتقل و پرورش خاص به خانواده های هنرمندان.

ریشه در آندرا پرادش

در اصل از Srisailam Mutt در آندرا پرادش این Budaga Jangama هنرمندان که خدایان هستند روپیه Mallikarjuna و Yellamma دوی آمد به Mysuru بسیاری از نسل های پیش ساخته شده و آن را خانه خود را. حدود 15 خانواده ها از جمله اقامت در کلبه در Yellamma مستعمره در Bannimantap. اگر چه زبان مادری خود است تلوگو, کانادا در حال حاضر زبان خود را. هر چه پول این جامعه هنرمندان, کسب درآمد آنها به اشتراک گذاری این میان هر کس در محله و خوردن و با هم زندگی می کنند.

لعنت تاج

Coronavirus همه گیر آورده است که کل جهان را تا حدودی توقف سنگ زنی تا به حال آن اثرات بد در همه. در کشوری مانند ما که شناخته شده است برای آن غنای فرهنگی و تنوع بدترین ضربه عامیانه هنرمندان و از جمله قبایل از جمله Budaga Jangama هنرمندان. با هیچ مغازه باز در شهرستان و اجرای دقیق مستند, همه, هنرمندان مجبور به اقامت در خانه, ساختن آن دشوار برای تغذیه خانواده خود را.

یکی از مقامات ارشد Budaga Jangama هنرمند Dodda Jayaram صحبت به 'ستاره میسور' گفت: "در اوایل دوران Maharajas میسور جامعه ما تا به حال بسیار احترام و عشق. مردم به ویژه کودکان استفاده می شود به ما را دنبال کنید در حالی که ما به سفر شهرستان در لباس ما در طول Dasara. ما استفاده می شود برای سرگرم کردن صدها نفر از مردم در طول Dasara. حتی ستاره مانند دکتر Rajkumar و جواد Jayalalithaa دیده بود ما انجام شده بود و ما قدردانی هنر است."

مبارزه برای به دست آوردن پول

"کودکان و بزرگان به طور یکسان در ترس از ظاهر ما و احترام ما از آنجایی که ما تا لباس پوشیدن و به عنوان خدایان است. آنها به ما مواد غذایی همراه با پول است. اما در حال حاضر با ظهور تلویزیون و تلفن های همراه بسیاری از جوان بسیاری حتی نمی دانند که در مورد ما وجود دارد. با تغییر بار ما از دست داده اند احترام مردم بود به سمت ما و ما Hagalu Vesha'. ما در تلاش برای به دست آوردن پول و از این رو هیچ چاره ای نسبت به التماس ما نیاز به زنده ماندن بیش از حد."

آینده تاریک و دلگیر

یکی دیگر از هنرمند Sanna Jayaram گفت: "در حال حاضر ما به هر نقطه تقاضا وجود دارد حتی اگر آنها برنامه های موسیقی و یا برخی از وقایع. صاحبان فروشگاه با ما در اطراف تومان. 10 تومان. 20 هنگامی که ما در بازدید از مغازه های خود را. ما نمی خواست بیشتر از همیشه. فرزندان ما نیاز به غذا و لباس و سرپناه. اجازه دهید این Hagalu Vesha' فرهنگ پایان با ما. من نمی خواهم فرزندان ما را به انجام این سنت از آنجا که هیچ آینده ای برای ما یا آنها. ما می خواهیم فرزندان ما برای رفتن به مدرسه خوب تحصیل و پیدا کردن شغل مناسب بعد از آن. امیدوارم که آنها یک زندگی بهتر از ما است."

زندگی به وقفه می آید

"زمانی که ما از تور روستاها ایجاد میکنیم موقت ریختن در خارج از روستا قرار دادن بر روی لباس ما قرار داده و در آرایش و سپس به داخل روستاها. با صمیمانه قدردانی از روستاییان ما در حال حاضر نشان می دهد در رویدادهای مختلف وجود دارد و هر چه پاداش آنها را به ما نمی خواست چیزی بیشتر می گوید:" Dodda Jayaram.

"پس از بیش از یک ماه پس از مستند اعلام شد, ما حتی فرسوده ما لباس. زندگی به وقفه. برخی از سازمان یا فرد اهدا به ما برخی از مواد غذایی است. که ما تنها به معنی زنده ماندن است. دولت هیچ کاری برای جامعه ما است. ما نیاز به برخی از به رسمیت شناختن و پاداش از دولت هم می گوید:" B. Ramanna, artiste.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب