بایدن ادعا می کند مرد سیاه پوست، نه 'پسر سفید به نام ادیسون،' اختراع لامپ

جو بایدن نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری روز پنجشنبه در جریان یک جلسه جامعه در ویسکانسین ادعا کرد که یک سیاه پو

توسط PARINEWS در 16 شهریور 1399

جو بایدن نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری روز پنجشنبه در جریان یک جلسه جامعه در ویسکانسین ادعا کرد که یک سیاه پوست لامپ را اختراع کرده است، نه «یک سفیدپوست به نام ادیسون».

بایدن این سخنان را در متن فراخوانی برای حساب نژادپرستی مطرح کرد و از آمریکا خواست تا با «گناه اصلی— برده داری— و تمام وستگی های آن مقابله کند.» او سپس پیشنهاد کرد که حساب های تاریخی از انگیزه های نژادپرستانه جعل شده اند.

"مردم می ترسند که متفاوت است. باید مثلا چرا به نام خدا تاریخ را در کلاس های تاریخ تدریس نمی کنیم؟ یک سیاه پوست لامپ را اختراع کرد، نه یک سفیدپوست به نام ادیسون.» "بسیار وجود دارد- آیا کسی می دانست قبل از آنچه که به تازگی اتفاق افتاده است که بلک وال استریت در اوکلاهما به زمین سوخته است؟ کسي اين چيزا رو ميدونه؟ چون ما بهشون ياد نميديم . ما بايد به مردم حقايق بديم بهشون ياد بده که اون بيرون چي هستن"

سوابق تاریخی نشان می دهد که در حالی که توماس ادیسون به طور جهانی با اختراع لامپ اعتبار دارد، یک مخترع سیاه پوست به نام لوئیس لاتیمر بر روی اختراع ادیسون بهبود یافت و به در دسترس قرار دادن آن به طور گسترده تر کمک کرد. لاتیمر که عضو تیم تحقیقاتی نخبه ادیسون بود و خود پتنت های متعددی در دست داشت، لامپی ایجاد کرد که فیلامنت کربنی با دوام تری داشت. او در سال ۲۰۰۶ به خاطر کارش بر روی تکنیک های ساخت فیلامنت الکتریکی به تالار مشاهیر مخترعان ملی القا شد.

بایدن در پی ناآرامی هایی که بر اثر تیراندازی جیکوب بلیک در رویارویی با پلیس برانگیخته شد، از کنوشا بازدید کرد و طی آن چندین بار از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. بلیک که در برابر دستگیری مقاومت می کرد و حتی پس از مزه شدن نمی توانست زیر پا گذاشته شود، به ظن تجاوز جنسی حکم بازداشت او را صادر کرد.

Epoch Times PhotoEpoch Times Photo یک خودروی زرهی پلیس در حالی که ساختمانی توسط آشوبگران در کنوشا، ویس می سوزد، در ۲۴ اوت ۲۰۲۰ در یک تقاطع گشت می زند. (براندون بل / گتی تصاویر)

اعتراضات پس از تیراندازی که بلیک را از کمر به پایین فلج کرد، به شورش های خشونت آمیز تبدیل شد که در حادثه ای غم انگیز به اوج خود رسید که در آن یک کودک ۱۷ ساله مسلح به تفنگ نیمه خودکار در حالی که تعقیب می شد و احتمالاً مورد حمله قرار می گرفت، دو نفر را به ضرب گلوله از دست داد و دیگری را زخمی کرد.

بایدن با گفتن اینکه «خشونت از هر شکلی اشتباه است» رئیس جمهور دونالد ترامپ را مسئول التهاب تقسیمات در این کشور کرد و خواستار آن شد که هوادارانش تلاش های خود را برای «قطع یک برش دیگر نژادپرستی نهادی» افزایش دهند.

او می گوید: «من فکر نمی کنم ما جایگزین دیگری جز مبارزه داشته باشد. فکر نکنم جايگزيني جز مبارزه باهاش داشته باشيم من فکر نمی کنم ما جایگزین جز فقط رفتن به گفتن حقیقت داشته باشیم.»

بایدن در اظهارات قبلی خود در پیتسبورگ نیز رئیس جمهور را به استوکینگ تقسیم متهم کرد، پیش از اینکه بگوید اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، خشونت متوقف نخواهد شد.

ترامپ چند روز پیش از بایدن از کنوشا بازدید کرد، تا آسیب های وارده به این شهر را که آشوبگران وارد کرده اند بررسی کند و حمایت خود را از تلاش برای بازسازی اعلام کند. دادستان کل ویلیام بار از جمله مقامات دولت برای همراهی با ترامپ در این سفر بود.

در جریان یک میز گرد ایمنی جامعه، بار خشونت ها را تقبیح کرد و گفت این یکی دیگر از «ربودن» اعتراضات یک «گروه هاردکور رادیکال» است.

"اینها همان مردم هستند، بسیاری از آنها که از خارج از شهر آمده اند. از ۱۷۵ دستگیری، ۱۰۰ نفر از خارج از شهر بودند.» "این ها همان افرادی هستند که از همان تاکتیک هایی استفاده می کنند که در شهرهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند: واشینگتن، آتلانتا، شیکاگو، اکنون کنوشا، پورتلند.

بار افزود: "و آنها از این تاکتیک های بلوک سیاه استفاده می کنند، پرتابه ها را به سمت پلیس پرتاب می کنند و به معنای واقعی کلمه تلاش می کنند تا به پلیس، آتش سوزی و شورش جراحات وارد کنند."

پیش از سفر ترامپ، تونی اورست، دموکرات، دولت ویسکانسین، از رئیس جمهور خواست که از کنوشا بازدید کند و ادعا کرد ظاهر حضوری منجر به تفرقه بیشتر خواهد شد.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن