فیس بوک به سرکوب آزادی بیان در هند مرتبط است پس از لابی گری فایل های اتهام

یک مدیر سیاست فیس بوک از دفاتر هند شرکت، شکایت جنایی علیه یک روزنامه نگار به نام اوش تیواری را ارائه کرده است،

توسط PARINEWS در 29 مرداد 1399

یک مدیر سیاست فیس بوک از دفاتر هند شرکت، شکایت جنایی علیه یک روزنامه نگار به نام اوش تیواری را ارائه کرده است، با این حال، با توجه به پستی که در شبکه اجتماعی منتشر کرده است، آزار جنسی، ارعاب جنایی و تهمت است. با این حال شکایت هیچ مدرکی را در تیواری که در چنین رفتار درگیر شده است، بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) تولید می کند، و بسیاری از طرفداران مطبوعات آن را به عنوان تلاشی برای ارعاب روزنامه نگاری منتقد رژیم حاکم می بینند.

Tiwari می گوید ادعاها "بی اساس" و طراحی شده برای ارعاب او را به سکوت و او را ثبت کرده است ضد ادعا علیه کارمند فیس بوک، با توجه به گزارش جداگانه از نیوزلاوندری. CPJ همچنین خواستار خروج از شکایت برای حفاظت از آزادی بیان تیواری است. CPJ می گوید Tiwari می تواند جریمه و دو سال زندان اگر متقاعد به آزار و اذیت جنسی و یا تحقیر، و همچنین هفت سال اضافی اگر به جرم ارعاب جنایی محکوم شود مواجه می شود.

اختلاف ناشی از داستانی است که در روزنامه وال استریت ژورنال هفته گذشته منتشر شد و جزئیات آن را شرح می داد که چگونه اجرایی فیس بوک، عضو تیم سیاست گذاری عمومی به نام آنخی داس، سیاستمداران محافظت شده از حزب ملی گرای هندوی وزیر هند نارندرا مودی را از سیاست های سخنرانی نفرت ی که آنها را به حالت تعلیق در می آورد یا از سکو حذف می کرد، می کرد. برخی از سیاستمداران، مانند T. Raja سینگ، فیس بوک را به درخواست خشونت علیه مهاجران مسلمان روهینگیا و سوزاندن مساجد استفاده کرده اند.

داس به عنوان بخشی از نقش خود، به عنوان لابی گر فیس بوک نیز عمل می کند که شغل ش شامل برقراری ارتباط و حفظ روابط در درون دولت هند است. بنابراین هنگامی که سیاستمداران ملی گرای هندو شروع به نقض قوانین سخنرانی نفرت پلت فرم با هدف قرار دادن مسلمانان با گفتار خشونت آمیز، داس بر ضد تعدیل و به طور بالقوه اقدام علیه سیاستمداران به خاطر ترس از آن که منافع کسب و کار شرکت در کشور صدمه دیده است استدلال می کنند.

نگرانی مشابه در این ماه در آمریکا در اطراف فیس بوک آشکار رفتار ترجیحی از صفحات محافظه کار دور راست و افراد. مدیران فیس بوک مانند رئیس سیاست عمومی جوئل کاپلان به گزارش مداخله برای جلوگیری از اعتصابات اطلاعات غلط اعمال شده توسط چککنندگان حقیقت شریک از نتیجه تعلیق صفحه و مجازات های دیگر ، همه به دلیل انجام این کار ممکن است ظاهر تعصب داخلی در برابر محافظه کاران می دهد.

داس، اما، تصمیم گرفته است به حمله علیه کسانی که اقدامات خود را در رسانه های اجتماعی انتقاد کرده اند. بنابر شکایت جنایی او، داس پنج نفر را هدف قرار می دهد - تراویس بیکال، هیمانشو دشموخ، آنامیکا سینگ، اوش تیواری، و یک کاربر توییتر تحت نام @justanalysis — به اتهام به خطر انداختن او با تهدیدهای خشونت آمیز که به منزله قصد مجرمانه و آزار جنسی است. شکایت همچنین می گوید که نوشته ها قصد دارند او را بی شهرت کنند.

آلیا افتخار، پژوهشگر ارشد آسیا با CPJ در بیانیه ای گفت: «این به طور ثبت اختراعی پوچ است که یک مدیر اجرایی فیس بوک که مدعی تعهد به آزادی مطبوعات و بیان آزاد است، به یک روزنامه نگار شکایت جنایی خواهد کرد که او را در آن بستر نقد کرده است» آنخي داس صرفاً پيشنهاد مي کند که داستان وال استريت جورنال که بهش استناد کرده عصب حساسي رو زده The Wall Street Journal اون بايد فورا شکايتش رو پس بگيره

از افراد نام برد، تنها تیواری روزنامه نگار است، و او برای کانال خبری تلویزیون هندی Swaraj Express کار می کند. نوشته فیس بوک او در انتقاد از داس هنوز هم در اینجا زندگی می کنند، در تاریخ 16th در 1AM ET منتشر شده است. جزئیات این نکات مختلف مطرح شده در تحقیقات و تیواری فراهم می کند تفسیر شخصی در سراسر, هیچ کدام به نظر می رسد به هر شکل از خشونت و تهدید و یا آزار جنسی درگیر. سایر نوشته های گروه بندی شده در شکایت شامل سهم دشموخ از نوشته اصلی تیواری با برچسب ی ذکر داس و سپس سه حساب که یا نام های جعلی یا نام های نام های نامهای جعلی یا نام های نامهای مبهم را شامل می شدند، دو تا از آنها باعث تهدید به مرگ علیه داس و سومی که به سادگی تهدید را دوباره توییت می کرد.

...

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن