Northrop Grumman just launched its second satellite rescue mission

روز شنبه، یک فضاپیمای نورتروپ گرومن که برای دادن یک ماهواره در حال مرگ، اجاره نامه جدیدی در مورد زندگی طراحی ش

توسط PARINEWS در 27 مرداد 1399

روز شنبه، یک فضاپیمای نورتروپ گرومن که برای دادن یک ماهواره در حال مرگ، اجاره نامه جدیدی در مورد زندگی طراحی شده بود، به فضا پرتاب شد. هدف آن این است که بر روی ماهواره پیری که در فضا برای 16 سال بوده است و طولانی کردن عمر ربات قدیمی در مدار با دادن مجموعه ای جدید از موتور ها و سوخت است.

نام این فضاپیما MEV-2 است، برای ماموریت وسیله نقلیه فرمت 2. سلف MEV-2 ماهواره پیشاپیش رو MEV-1 بود که در اکتبر ۲۰۱۹ به فضا پرتاب شد. MEV-1 تاریخ ساخت در ماه فوریه هنگامی که با موفقیت گرفتن نگه داشتن ماهواره دیگری در حال حاضر در مدار، نشانه گذاری برای اولین بار است که دو ماهواره تجاری در فضا لنگر انداز شده بود. هدف MEV-1 یک ماهواره ارتباطاتی خارج از کمیسیون به نام اینتلست ۹۰۱ بود که نزدیک به ۲۰ سال است که در فضا قرار دارد. پس از لنگر اندازی با اینتلست ۹۰۱، MEV-1 ماهواره را به مدار جدیدی وارد کرد و به فضاپیما اجازه داد تا دوباره شروع به کار کند و حداقل به مدت پنج سال دیگر عمر خود را تمدید کند.

MEV-1 با موفقیت مفهومی را نشان داد که به عنوان سرویس دهی ماهواره شناخته می شود - یک صنعت نوظهور که بر ارسال ماهواره های دستی به فضا متمرکز است تا ماهواره های دیگر را در حال حاضر در مدار تعمیر، تعمیر یا ارتقا دهد. حالا با MEV-2، نورتروپ گرومن دوباره تلاش می کنه. جو اندرسون، معاون عملیات و توسعه کسب و کار در اسپیس لجستیک، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به نورتروپ گرومن است که بر ماموریت های MEV نظارت دارد، به ورژ می گوید. "MEV-2 در اصل یک کپی کربنی از MEV-1 از نقطه نظر طراحی است."

با این حال ، MEV -2 خواهد شد چند چیز جدید در طول زمان خود را در فضا را امتحان کنید. برای یک چیز، هدف گیری نوع متفاوتی از ماهواره نسبت به یک MEV-1 در هم آمیده است. Intelsat 901 دیگر کار نمی کرد و در مداری بالاتر از زمین قرار داشت که اغلب به آن «مدار قبرستان» می گفت. ماهواره های در حال چرخش در هزاران مایل بالای سیاره به مدار گورستان منتقل می شوند وقتی سوخت آنها تمام می شود تا وقتی که قابل عمل نیست در راه کسی قرار نگیرند. MEV-1 اینتلست ۹۰۱ را از مدار گورستان بیرون آورد و دوباره در منطقه ای پراز هویدا که به مدار ژئوسنکرون معروف است قرار داد - مسیری بالاتر از زمین که ماهواره ها با چرخش سیاره مطابقت می کنند و به ظاهر در تمام زمان ها بر روی همان وصله آسمان می تابیدند. کمربند ژئوسینکرون یک مدار نسبتا بحرانی برای ماهواره ها، خانه بسیاری از ارتباطات و کاوشگرهای زمین مشاهده است.

MEV-2 هدف شاین دو دیدار با یک خودروی ارتباطی اینتلست دیگر به نام اینتلست ۱۰-۰۲ است، اما این فضاپیما در قبرستان نیست. این هنوز هم فعال در مدار ژئوسینکرون همراه با بسیاری دیگر از بحرانی -- و گران قیمت -- ماهواره ها. در واقع اینتلست 10-02 حمل ترافیک ارتباطات در حالی که MEV-2 تلاش برای لنگر انداز سال آینده خواهد بود. اندرسون می گوید که به مشتریان اینتلست می فهمند که ممکن است زمانی که MEV-2 در حال مشبک شدن است، یک سربار کوتاه از اینتلست ۱۰-۰۲ را تجربه کنند. آندرسون می گوید: «وقتی ما این کار را انجام می دیم، اشاره کردن آنها را کمی آشفته می کند، اما باید در طبیعت بسیار گذرا باشد» "باید خیلی کوتاه باشد؛ قطعا کمتر از 20 دقیقه خواهد بود."

در حال لنگراندازي MEV-2 از همان سنسورها استفاده خواهد کرد و روال ضبط را که MEV-1 از آن استفاده مي کرد، به کار خواهد گرفت. با این حال ، MEV -2 نمی خواهد که اینتل ست 10-02 به مکان جدید انتقال دهد. اندرسون می گوید: «ما به سادگی به آنها لنگر می اندازیم، و سپس مدار و کنترل نگرش را در دست می گیرم و آنها را در همان ایستگاه یکه جعبه ای که امروز در آن هستند، نگه می داریم» در اصل، MEV-2 به عنوان یک موتور جدید و مخزن سوخت عمل خواهد کرد، و به پایدار نگه داشتن اینتلست ۱۰-۰۲ برای حداقل پنج سال دیگر کمک می کند. Intelsat 10-02 در حال حاضر در حال اجرا با سوخت کم است، بنابراین MEV-2 اطمینان حاصل شود که ماهواره می تواند برای مدتی بیشتر به کار خود ادامه دهد قبل از اینکه به قبرستان منتقل شود.

...


tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن