فرماندار اورگان: گارد ملی برای فرونشاندن ناآرامی ها در پورتلند مورد نیاز نیست

دولت اورگان کیت براون روز جمعه گفت که او سربازان گارد ملی را به پورتلند نفرستاده است تا ادامه ناآرامی ها را در

توسط PARINEWS در 16 شهریور 1399

دولت اورگان کیت براون روز جمعه گفت که او سربازان گارد ملی را به پورتلند نفرستاده است تا ادامه ناآرامی ها را در آنجا فرونشاند زیرا او معتقد است که آنها برای این کار آموزش دیده اند یا مورد نیاز نیستند.

شهردار پورتلند و کمیسر پلیس هفته گذشته گفتند که او چندین بار از براون درخواست کمک گارد ملی کرده است، اما او از ارسال کمک خودداری کرد.

براون در یک جلسه توجیهی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «در آن زمان دلایل متعددی وجود داشت که چرا من این درخواست را رد کردم.»

وی بعداً افزود: «آ، ما در این زمان به گارد ملی نیاز ندارد و ب، که برای این کار آموزش نمی بینند.» وی تصریح کرد: آنچه ما روی زمین نیاز داریم اجرای قانون آموزش دیده است. و به همین دلیل است که من طرح اجرای قانون یکنواخت را ایجاد کردم تا هم مقامات محلی و هم مقامات ایالتی را پشت طرحی برای حفظ امنیت مردم و حفاظت از حقوق آزادی بیان گرد هم بیاوریم.»

براون اواخر ماه گذشته در پی کشته شدن مردی در مرکز شهر پورتلند در طول شبی که شاهد زد و خوردهای ميان طرفداران دونالد ترامپ رئيس جمهوری و ضد تظاهرکنندگان بود، از اين طرح پرده برداری کرد.

portland victimportland victim یک مرد پس از تیر باران در پورتلند، اور، در ۲۹ اوت ۲۰۲۰ تحت درمان قرار می گیرد. قربانی که به نام آرون دانیلسون شناخته می شد درگذشت. (پائولا برونشتاین / AP عکس)

براون سربازان اورگان را به پورتلند فرستاد، چند هفته پس از آن که سربازان از سرخوردگی از یک سیاست دادستانی جدید که می بیند دادستان ها از پیگیری اتهامات علیه افرادی که در جریان اعتراضات و شورش ها دستگیر شده اند، کناره گیری کردند.

او همچنین از چند سازمان اجرای قانون خواست تا پرسنل را بفرستند. آن روسای آن آژانس ها گفتند که این کار را نمی کنند.

امتناع مکرر براون از فرستادن نیروهای گارد ملی در تضاد با دیگر فرمانداران ایستاده است. تونی اورست، همکار دموکرات، دولت ویسکانسین، ماه گذشته به سرعت نیروها را به کنوشا فرستاد تا ناآرامی ها را در آنجا فرونشاند.

ترامپ و سرپرست رئیس امنیت داخلی چاد ولف به طور مرتب پیشنهادهای کمک فدرال برای اجرای قانون در پورتلند را تکرار می کنند اما هر بار توسط براون که یکی از آخرین پیشنهادهای ترامپ را «تئاتر سیاسی» نامید، رد شده اند.

مقامات فدرال و اورگان یکدیگر را مسئول شورش هایی کرده اند که از ۲۸ مه بدون هیچ پایانی در دید شهر را تکان داده است.

penumbra in portlandpenumbra in portland در این تصویر هنوز هم از ویدئو، تظاهرکنندگان در نزدیکی ساختمان پنومبرا کلی در پورتلند، اور، در ۳ سپتامبر ۲۰۲۰ ایستاده اند. (رومن بالماکوف/عصر تایمز)

ویلر در نامه اخیر خود به ترامپ گفت که فرستادن ماموران فدرال برای کمک به حفاظت از دادگاه آمریکا «اوضاع را به مراتب بدتر کرده است.»

ولف در پاسخ به ویلر گفت که «انفعال شما محیطی را پرورش داده است که شب ها پس از شب به خشونت و تخریب بی معنی دامن زده است.»

ترامپ روز چهارشنبه گفت دولت فدرال در حال بررسی بودجه به دولت های ایالتی و محلی است که «اجازه هرج و مرج، خشونت و تخریب در شهرهای آمریکا را می دهند» از جمله پورتلند.

ماموران اف بی آی در پورتلند به تازگی تمرکز بیشتری را بر روی کسانی که در طول حوادث شبانه مرتکب جنایت می شوند، تغییر دادند. تحقیقات اف بی آی منجر به پنج اتهام اختلال مدنی در این هفته شد.

در طول جلسه توجیهی، براون در مورد مایکل فارست Reinoehl، عضو آنتیفا که ادعا می شود به ضرب گلوله آرون "جی" دانیلسون، یکی از حامیان نماز میهن پرست، در مرکز شهر پورتلند در تاریخ 29 اوت پرسیده شد.

رینوهل در جریان تلاش برای دستگیری او در اواخر روز پنجشنبه توسط مأموران اجرای قانون کشته شد.

او می گوید: «من اطلاعات مشخص تری در مورد آقای ریینهل ندارم.»

Epoch Times PhotoEpoch Times Photo چندلر پاپاس و آرون دانیلسون، بالا سمت چپ، راه رفتن در خیابان جنوب غربی آلدر به عنوان مایکل Reinoehl، راست، پنهان خود را از آنها، در پورتلند، اور.، در تاریخ 29 اوت 2020. (اداره پلیس پورتلند)

"از نظر خشونت در خیابان های پورتلند، من همچنان نگران هستم. به همین دلیل است که به درخواست رهبران جامعه، ما یک فراخوان جمعی برای پایان دادن به خشونت ها، پایان دادن به تخریب اموال، آتش سوزی و فرد برای ایجاد خشونت در خیابان ها صادر کرده ایم.»

"این خشونت حواس پرتی از کار مهم انتقادی است که ما باید برای ریشه کن کردن نژادپرستی و ساخت اورگان بهتر برای همه انجام دهیم."

براون با فشار بر اینکه چرا سفیدپوستان را تقبیح کرد اما نه آنتیفا در پی تیراندازی دانیلسون، از پاسخ مستقیم خودداری کرد.

بيست و هفت نفر در جريان شورش اواخر روز جمعه در پورتلند دستگير شدند.

...

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن