چرا مردم با اعتماد به نفس نیز مردم شادتر

هنگامی که در مورد مهم ترین نتایج داشتن اعتماد به نفس سالم پرسیده شد، بسیاری به احتمال زیاد دولت "موفقیت"، "احت

توسط PARINEWS در 12 شهریور 1399

هنگامی که در مورد مهم ترین نتایج داشتن اعتماد به نفس سالم پرسیده شد، بسیاری به احتمال زیاد دولت "موفقیت"، "احترام از دیگران،" و "قدردانی" است. از سوی دیگر شادی احساسی است که ما تمایل داریم با رضایت از زندگی و به خوبی، احساس سالم بودن و داشتن دوستان، روابط و انجام مشاغل خوب مرتبط کنیم.

ما به ندرت به طور مستقیم اعتماد به نفس و شادی را به هم پیوند میدهیم. در واقع به نظر نمی رسد تبلیغات زیادی در مورد اتحاد نزدیک شان باشد. هیچ توصیه خود کمکی در امتداد خطوط "به طور همیشگی خوشحال، تبدیل شدن به اعتماد به نفس بیشتر وجود دارد."

بنابراین، آیا دقیق است که فرض کنیم افراد با اعتماد به نفس نیز شادتر هستند؟

بیایید بررسی کنیم که برخی از ذهن های بزرگ دانشگاهی چه چیزی را کشف کرده اند.

پیوند اعتماد به نفس و شادی

در زیر فقط بخش کوچکی از حمایت است که به نفع پیوند مثبت بین این دو وجود دارد:

تبلیغات

یک مطالعه از سال ۲۰۱۴ بر روی ۲۰۰ دانش آموز رابطه مثبتی بین اعتماد به نفس و شادی پیدا کرده است—یعنی افزایش سابق منجر به افزایش در دومی می شود. [1] یکی دیگر از تحقیقات اخیر در مقیاس کوچک از ایرلند نیز رونمایی می کند که خودسنجی های مطلوب به طور مثبت به شادی و رضایت از زندگی دوست دارند.[ 2]

شاید یکی از پر استنادترین مقالات در مورد پیوند دو ایالت، مقاله پروفسور روی باومستر با عنوان «آیا اعتماد به نفس باعث عملکرد بهتر، موفقیت بین شخصی، شادی یا سبک زندگی سالم تر می شود؟» باشد. او در آن به نقل از یک مطالعه در مقیاس بزرگ که با ۳۱٬۰۰۰ دانشجوی کالج از ۴۹ دانشگاه، ۳۱ کشور و پنج قاره انجام شده است. اعتماد به نفس بالا مهم ترین عاملی بود که رضایت کلی از زندگی را پیش بینی می کرد و پیوند بین اعتماد به نفس و شادی 47 درصد است که در شواهد آماری رابطه بسیار نزدیکی دارد. [3]

مطالعات دیگری که پروفسور باومستر در مقاله خود به آن اشاره می کند، از نتیجه گیری های فوق حمایت می کند—یعنی اعتماد به نفس شادی را پیش بینی می کند..

اعتماد به نفس شادی را پیش بینی می کند

یک دهه پیش، مری گیندون، رئیس سابق و دانشیار گروه مشاوره و خدمات انسانی در دانشگاه جان هاپکینز، و یک مشاور، مربی و یک معلم در مورد مسائل مربوط به سلامت روان، توسعه شغلی، و اعتماد به نفس، در میان دیگران، یک نظرسنجی از مشاوران مدرسه در نیوجرسی انجام داد.

از شرکت کنندگان خواسته شد پنج کلمه را فهرست کنند که به بهترین وجه دانش آموزانی را با اعتماد به نفس بالا و پایین توصیف کردند. دانش آموزان با ارزش خود بالا، معلوم است، به عنوان اعتماد به نفس، خروجی دوستانه، شاد، مثبت / خوش بینانه، و با انگیزه درک شد.

تبلیغات

در مقایسه، دانش آموزان کم اطمینان در سراسر به عنوان برداشت / خجالتی / آرام، ناامن، دست نیافتنی، منفی، ناراضی، از نظر اجتماعی ناخوشایند، بی احساس، افسرده، وابسته / پیروان، با خود تصویر ضعیف آمد. [4]

در یکی دیگر از قطعه به طور گسترده ای محبوب از تحقیقات، مطالعات تجربی نشان می دهد که افراد با اعتماد به نفس و آنهایی که ارزش خود پایین نیز فوق العاده متفاوت است، خوب، تقریبا همه چیز

باور بر این است که افراد پایین نسبت به انتقاد حساس تر هستند، از نظر عاطفی ناپایدارتر هستند، نسبت به شکست واکنش منفی بیشتری نشان می دهند و دوزیهای بالای اضطراب اجتماعی و خودآگاهی را مهار می کنند—یعنی اعتماد به نفس پایین با اندوه بیشتر مرتبط بود. [5]

اعتماد به نفس بالا (در مقابل کم) به ما کمک می کند تا برخی از «پریشانی عاطفی» را که از تجربه رویدادهای منفی، پریشانی و رد می آید، آب و هوا کنیم.

چطور؟ از آنجا که افراد با اعتماد به نفس یک طرز فکر متفاوت است که آن را به شکست می آید، پروفسور Jonathon براون-یک روانشناس اجتماعی مشهور و یک محقق اعتماد به نفس از دانشگاه واشنگتن، سیاتل، ایالات متحده کشف کرده است. [6] اعتماد به نفس به عنوان یک بافر عمل می کند، او معتقد است.

تبلیغات

به عبارت ساده تر، تحقیقات او تأیید می کند، افراد مطمئن به خود شکست ها را عقب ماندگی های موقت و به عنوان فرصت می بینند. چه بیشتر— آنها همچنین خود را به عنوان ناامیدی قضاوت نمی کند—یعنی سطح ارزش خود را بدون تغییر باقی می ماند پس از یک شکست.

افراد با اعتماد به نفس به دنبال روابط

پایین بودن اغلب با بیزاری اجتماعی، خجالتی بودن، تمایل به «تنها گذاشته شدن» و عدم تمایل به ملاقات با افراد جدید جفت می شود.

افراد با اعتماد به نفس، در مقابل، بیشتر احتمال معاشرت دارند و به دنبال گسترش شبکه دوستان و آشنایان خود هستند. همان طور که به خود و ارزشی که باید به جهانیان ارائه دهند اعتقاد دارند، اهمیت شبکه سازی و ایجاد پیوند را نیز راهی برای قدردانی، حمایت و به رسمیت شناختن آن می شناسند.

و حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است که بر اساس تحقیقات، روابط نزدیک ما پیش بینی کننده اصلی شادی در زندگی است. [7] بنابراین، یک بار دیگر، مطالعات تمایل به توافق دارند که افراد خود مطمئن شادتر هستند، چرا که آنها به دنبال ایجاد روابطی با همیشگی و مراقبتی هستند.

افراد با اعتماد به نفس به دنبال اعتبارسنجی های خارجی نمی شوند

افراد با اعتماد به نفس به طور کلی به دنبال اعتبارسنجی خود خارجی در مقایسه با اعتماد به نفس پایین نیستند. لازم نیست چون دقیقا می دانند چقدر ارزش دارند.

تبلیغات

همانطور که همه ما تشخیص می دهیم، مقایسه با دیگران اغلب یک علت عمده اندوه، اضطراب، و نارضایتی از زندگی است. چشم انداز "من می خواهم بیش از دیگران" یک چارچوب ذهنی بسیار خطرناک است، که ما را در یک اندازه گیری همیشگی علیه دیگران پرتاب می کند. هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیست، و ما اغلب احساس می کنیم به اندازه کافی خوب نیست.

با این حال، نظریه مقایسه اجتماعی به ما می گوید که افراد با اعتماد به نفس ممکن است در مقایسه با دیگران که بهتر هستند، بیش از حد درگیر. [8] اما با انگیزه ای برای بهبود رانده می شود، به جای تمایل به اثبات به خودمان و دیگران که ما ارزش آن را داریم.

نتیجه

در پایان شایان ذکر است که احتمالا اشتباه خواهد بود که فرض کنیم افراد با اعتماد به نفس همیشه خوشحال هستند. اونا همش عينک هاي رز رنگ نميپوشن همه ما شکست ها، شکست ها، اتفاقات نامساعد را تجربه می کنیم که باعث می شود احساس اضطراب، نگرانی، پریشانی و ناراحتی کنیم. این بخشی از زندگی است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، افراد با اعتماد به نفس تمایل دارند که از نظر عاطفی پایدارتر باشند، چشم انداز سازنده تری داشته باشند، و احساس پذیرش و احترام بیشتری به خود کنند.

به دلیل موارد بالا، آنها همچنین قادر به تمرکز بر مثبت در زندگی، لذت بردن از روابط بیشتر، مقایسه خود را کمتر به جونز، و نه به دنبال غنی سازی از طریق تجارب، و بهبود خود. آنها به سادگی بهتر مجهز به مقابله با زندگی، مدیریت استرس، و رسیدن به اهداف خود هستند.

و تمام این مزایایی که اعتماد به نفس به ارمغان می آورد ترجمه به بهبود دراز مدت به خوبی و رضایت از زندگی است که، دولت ما اغلب به نام "زندگی خوب"— که به نوبه خود، چیزی است که به ما احساس شادی، صلح با خودمان، هیجان، و قدردانی می دهد. به عبارت دیگر: شادی.

نکاتی در مورد چگونگی افزایش اعتماد به نفس خود را

...

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن