7- تراتل را تا مینیمم آن پایین بیاورید

بر روی پنل بین خلبان و کمک خلبان ، اهرمی میبینید که به تراتل معروف است. مپ استوک تویوتا با بنزین ایران روی ۱۲٫

توسط PARINEWS در 14 شهریور 1400
بر روی پنل بین خلبان و کمک خلبان ، اهرمی میبینید که به تراتل معروف است. مپ استوک تویوتا با بنزین ایران روی ۱۲٫۱۷ ثابت میماند و نوسان ندارد. ظاهراً این کشورها که تحت تأثیر کارهای پشت پرده عربستان بر طبل محرومیت ایران میکوبند، علاوه بر ناآگاهی نسبت به شرایط فوتبالی، به امور هوانوردی نیز اشراف ندارند و نمیدانند کشورهای عربی هنوز پروازهایشان به تهران را به طور مستمر ادامه میدهند و از نظر ایرلاینهای فوق آسمان ایران کاملاً ایمن است. آنچه از چرایی وقوع این حادثه منتشر شده هنوز علت حادثه را به طور دقیق مشخص نکرده است اما آنچه از گزارشات برمی آید این است که هواپیما در آخرین لحظات دچار واماندگی شده است و دلایل این واماندگی اگر هم مشخص شده باشد هنوز برای مردم گزارش نشده است. برای اثبات این حرف، یک آزمایش با نمایشگر روی صفحه (OSD) انجام شده است که جریان کلی را در کل زمان پرواز نشان تراتل موتور tu5 می دهد. پس از بلند کردن کواد کوپتر از روی زمین از جو استیک سمت راست استفاده کنید تا مفهوم پیچ و رول را درک کنید. هدرز:اولین قطعه ای که در بهبود راندمان خودرو تاثیر انکار ناپذیری دارد هدرز است که با منیفولد دود خودرو تعویض میشود .منیفولدها معمولاهمراه با اتصالات وپیچ وخم هایی هستند که درکنار جنس چددنی وناهموار انها منجر به تولیداصطحکاک وفشار برگشتی درخروج گازها میشود که کاهش راندمان خودرو را به دنبال دارد.در اینجا از هدرز استفاده میشود هدرزها دارای پیچ وخم هایی هستند که نه تنها در برابر جریان گازهای خروجی مانع نمیشوند بلکه به خروج سریعتره آن نیزکمک میکنند،درضمن بدليل اینکه جنس هدرز از استیل است واز سطح داخلی صاف وصیقلی برخوردارند به حرکت روان وسریع گازهای خروجی کمک می کنند، همچنین هدرزها دارای قطر بیشتری درلوله هستند که بازهم به این امر کمک شایانی میکنند درضمن در بیشتر منیفولدها خروجی تمام سیلندرها بهم مرتبط هستند درحالی که در هدرز ها برای هرسیلندر خروجی جداگانه ای تعبیه شده است که از تاثیر منفی گازهای خروجی سیلندرهابرروی یکدیگر جلوگیری میکند.هدرزهای اصلی ازبهای بالایی برخوردارند چون فرایند ساخت پیچیده ای دارند. حسن رضاییفر مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در خبری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری و کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بسیاری از موارد با هم موافقت دارند، اما در مورد لحظه آخر سانحه این کمیسیون معتقد است که بال هواپیما دچار یخ زدگی شده، و راندمان خود را از دست داده و به همین علت به کوه برخورد کرده است، میگوید: سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است که درست است هواپیما در مسیر پرواز یخ زدگی را تحمل کرده است، اما پرواز در ارتفاع غیر مجاز باعث شده تا جریانات پر قدرت کوهستان باعث برخورد هواپیما با کوه شده و باعث شده هواپیما نتواند مسیر خود را ادامه دهد. احمدرضا ملکشاهی، عضو کمیسیون عمران در این راستا در مصاحبهای گفته است که در ابتدای بررسیها برخی منابع خلبان را مقصر سقوط شناختند اما بعد از بررسیها مشخص شد که تنها خلبان نبوده که در این سانحه مقصر بوده و قطعاً وقتی هواپیمایی برای یک پرواز انتخاب میشود، باید متناسب با آب و هوا و جغرافیای آن منطقه باشد ولی در پرواز تهران به یاسوج این موضوع در نظر گرفته نشد و هواپیمایی که برای این پرواز انتخاب شده بود، اصلاً متناسب با شرایط جغرافیایی آن منطقه نبود، به همین دلیل نمیتوان فقط خلبان را در این سانحه دردناک مقصر دانست و عوامل متعددی باعث سقوط هواپیمای تهران به یاسوج شد و این اتفاق در کمیسیون عمران مجلس به دقت بررسی شد و با بررسیهای کارشناسانه به این نتیجه رسیدیم که مجموعه عوامل ازجمله سازمان هواپیمایی، شرکت ایرلاین مربوطه، مشکلات فنی هواپیما و حتی موقعیت جغرافیایی فرودگاه تأثیر زیادی در این اتفاق داشتند. در بررسیهای دقیقتر توسط BEA فرانسه، شرکت ATR و دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، واماندگی هواپیما و بررسی دلایل آن بررسی میشود و بر اساس گزارشها هوای یاسوج برای انجام پرواز مناسب نبوده چرا که وجود ابر (Broken) در ارتفاع ۹۰۰۰ پایی زمین (۱۵۰۰۰ پایی از سطح دریا) گزارش شده بود. کاپیتان در جواب میگوید: «نه ما وارد تقرب شدیم، میریم هرچی اپروچ بگه انجام میدیم»، ساعت ۰۹:۲۲:۳۳ خلبان روی فرکانس مرکز کنترل فضای کشور، اعلام میکند که در تماس با فرودگاه یاسوج و آماده کاهش ارتفاع است. اعلام این خب از همان روز نخست شوکی عمیق را برجامعه وارد کرد ومردم همراه وهمگام با خانواده داغ دیدگان دراین مصیبت به غم نشستند. ست کردن خلبان خودکار و تنظیم مجدد ارتفاع بر روی ۱۵۰۰۰ پایی در شرایط استال، هواپیما را وارد بنک ۲۰- به سمت چپ میکند و در حالی که دماغه هواپیما ۸- به سمت پایین است. رسانه آمریکایی سی ان بی سی پس از اخراج مدیرعامل بوئینگ در خبری نوشت: این اخراج ردهبالا در حالی اتفاق میافتد که بوئینگ در حلوفصل کردن بدترین بحران ۱۰۰ سال اخیر خود ناتوان بوده است. این بحران باعث شده است که ارتباط شرکت با ایرلاینهای مشتری خود، که در سالهای اخیر باعث شکوفایی تولید بوئینگ شده بودند، با اختلال مواجه شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن