آنچه اپرا می تواند در مورد صفحه اصلی به شما بیاموزد

در اثر این شیفت، بیت سمت راست به بیرون میافتد و از بین میرود و بیت سمت چپ شمارنده هم با بیت دستیابی پر میشود.

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

در اثر این شیفت، بیت سمت راست به بیرون میافتد و از بین میرود و بیت سمت چپ شمارنده هم با بیت دستیابی پر میشود. به عنوان مثال اگر بیت دستیابی یک صفحه در شش تیک آخر ساعت به صورت ۱٫۰٫۰٫۱٫۰٫۰ باشد، شمارنده دستیابی به شکل ۱۰۰۰۰۰۰۰، ۰۱۰۰۰۰۰۰، ۰۰۱۰۰۰۰۰، ۱۰۰۱۰۰۰۰، ۱۱۰۰۱۰۰۰، ۰۱۱۰۰۱۰۰ است. یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. سیستم عامل میتواند به شکل دورهای صفحات کثیف را پیش تمییز کند یعنی صفحات دستکاری شده را به دیسک بریزد با وجود اینکه ممکن است باز هم دستکاری شوند. ۷ صفحه اصلی وجود دارد که لیست آن را به ترتیب وسعت در زیر مشاهده میکنید. به دلیل این که کلیدها به سادگی تصویر سازی شدهاند آنها نمیتوانند زمانی که لمسش میکنند آن را حس کنند. چینش کلیدها معمولی است اما مثل لپتاپ فشار دکمهها فاصله کم دارد. اگر اندازه صفحات را بالا در نظر بگیریم، تعداد صفحات کم میشود و بنابراین میتوان آنها را راحتتر در TLB ذخیره کرد و به این ترتیب نرخ TLB miss کاهش خواهد یافت و شانس اینکه درخواست توسط TLB اجابت شود هم بالاتر میرود. ​This conte nt h as been creat ed by GSA  Con tent G ener​ator Demoversi on!

سیستمهای یونیکس و شبه یونیکس عبارت «مبادله کردن» را برای حرکت صفحات بین حافظه اصلی و دیسک و ناحیهای از دیسک که صفحات در آن ذخیره میشوند استفاده میکنند. حال اگر برنامه دیگری بخواهد به صفحه مذکور که آزاد شدهاست دسترسی پیدا کند عیب صفحه بروز خواهد کرد زیرا محتوای مدنظر دیگر در حافظه اصلی نیست و در دیسک ذخیره شده. برنامه طراحی میشود. برای افزایش سرعت پاسخ گویی سیستم، سیستم صفحهبندی پیشبینی میکند که کدام صفحات قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و آنها را به حافظه اصلی بارگذاری میکند قبل از این که برنامهای به آنها رجوع کند و عیب صفحه رخ دهد. اگر برنامهای با رجوع به یک صفحه دزدیده شده عیب صفحه بدهد سیستم عامل میتواند بدون خواندن از حافظه اصلی محتوای آن قاب صفحه را برگرداند این عمل اصطلاحاً بازپسگیری نام دارد. شد، که افزون بر آن دارای حالت استفاده از دگرساز راست است. صفحات پوستهٔ زمین (به انگلیسی: تکتونیک) به این دلیل قابلیت حرکتی دارند که سنگکُرههای پوشانندهٔ سطح زمین دارای جِرم حجمی و نیروی بیشتری در مقایسه با لایههای زیرینِ خود به نام سستکُره هستند.

Da ta h as  be​en generated by GSA  Content  G enerator Dem​ov ersion!

مهمترین چیز برای جلب توجه رسانهها خود ایده بود. در این الگوریتم هر صفحه برای خود یک شمارنده دارد. بر اساس این نظریه، سنگکُره (پوستهٔ کُرهٔ زمین) (به انگلیسی: لیتوسفر) زمین از صفحاتی (به انگلیسی: صفحات تکتونیکی) تشکیل میشود که در کل شامل ۷ یا ۸ صفحهٔ اصلی، که در مواردی خود از تعدادی صفحات کوچک تشکیل میشوند، ساخته شدهاست. زمینساخت صفحهای یا تکتونیک صفحهای (به انگلیسی: Plate tectonics) به بررسی و مطالعهٔ حرکات وسیعمقیاس در سنگکُرهٔ (به انگلیسی: لیتوسفر) کُرهٔ زمین میپردازد. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ زمینساخت صفحهای موجود است. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ صفحه اصلی موجود است. مفهوم زمینساخت همچنین برای گفتگو دربارهٔ حرکت آهستهٔ صفحهها بهکار میرود، که در آن مورد به آن بیشتر زمینساخت صفحهای یا رانش قارهای گفته میشود. برنامهای که حافظه را آدرسدهی میکند، از جریان نقص صفحه و طریقه واکشی آن با خبر نیست. کنترل را به برنامهای که قبلاً از آن کنترل را گرفته بود برگرداند و دستوری را که باعث ایجاد عیب صفحه شده بود را مجدد اجرا کند.

استفاده از دیسک مغناطیسی به علت عملکرد مکانیکی آن کند میباشد و سعی میشود که مبادله به حداقل رسیده یا حذف شود. حافظه اختصاص یافته توسط سیستم عامل برای یک فرایند یا پردازش. معماریهای جدیدتر از قطعهبندی حافظه استفاده میکنند و این قطعهها هستند که واحد انتقال بین حافظه اصلی و دیسک هستند. بماند. صفحات در روش صفحهبندی واحد انتقال بین حافظه اصلی و دیسک هستند. های متعددی باشد، که هر یک قسمت واحد از حافظه را در زمانهای مختلف اشغال میکنند. زمانی که تمامی قاب صفحهها اشغال شدهاند، سیستم عامل مجبور است تا یک قاب صفحه را مجدد استفاده کند. در این روش سعی میشود تا صفحات مورد نیاز قبل از درخواست پیشبینی شوند و به حافظه اصلی بارگذاشته شوند. این عمل برای کاهش رخ دادن عیب صفحه انجام میشود. در این روش صفحات فقط زمانی بارگذاری میشوند که عیب صفحه رخ دهد. برنامه با ادامه روند اجرایش ممکن است به صفحات بیشتری نیاز داشته باشد که در حافظه اصلی نباشند و با رخ دادن عیبهای صفحه، صفحات مورد نیاز از فایل اجرایی توسط سیستم عامل به حافظه اصلی بارگذاری میشوند. آنگاه صفحه کلید با استفاده از دوربین یا حسگر فروسرخ مشخص میکند که انگشت کاربر در کجا حرکت میکند و تا هنگامی شمارش کلیدهای فشرده شده ادامه پیدا میکند که انگشت کاربر عکس تصویرسازی شده را لمس اینتکس در تهران کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن