قاضی فدرال به پليس ديترويت دستور داد استفاده از باتوم، گاز، چوک هولدها را در مورد 'معترضان مسالمت آميز' متوقف کند

یک قاضی فدرال حکم منع صادر کرده است و پلیس دیترویت را موقتاً از استفاده از طیف وسیعی از تاکتیک های پاسخ-از جمل

توسط PARINEWS در 16 شهریور 1399

یک قاضی فدرال حکم منع صادر کرده است و پلیس دیترویت را موقتاً از استفاده از طیف وسیعی از تاکتیک های پاسخ-از جمله گاز اشک آور، گلوله های لاستیکی و باتوم- علیه «معترضان صلح آمیز» منع کرده است، پس از آن که گروهی افسران را به زور بیش از حد متهم کردند، رئیس پلیس شهر این تصمیم را رد کرد و گفت چنین روش هایی بر روی افرادی که به صورت مسالمت آمیز اعتراض می کنند استفاده نشده است.

لوری میشلسون قاضی دادگاه ناحیه ای ایالات متحده تا حدودی حکم منع موقت واصل شده در ۳۱ اوت توسط دیترویت ویل تنفس علیه شهر دیترویت (pdf) را صادر کرد و پلیس را متهم کرد که از تاکتیک های وحشیانه برای جلوگیری از تمرین حقوق آزادی بیان معترضان استفاده می کند.

"از ۲۹ مه ۲۰۲۰، متهمان (در مجموع "DPD") بارها به تظاهرات مسالمت آمیز برای حقوق برابر بر اساس قانون برای دیترویت های سیاه با غیر ضروری پاسخ داده اند، خشونت نامعقول و بیش از حد، قرار دادن تظاهرکنندگان بدون خشونت، در میان چیزهای دیگر، گاز اشک آور، فلفل اسپری، ضرب و شتم، گلوله های لاستیکی، توپ های صوتی کر کننده و آشفته کننده، وسایل نقلیه پلیس، نارنجک های فلش، چوک هولدها، و طناب دار کردن آنها در گروه های کوچک ("kettled")، و دستگیری توده بدون علت احتمالی " حرکت ادعا می کند.

دستور میشلسون، همانطور که توسط دیترویت نیوز ذکر شده است، پلیس را از استفاده از تاکتیک های خاصی علیه معترضان صلح آمیز مانند استفاده از باتوم یا سپر برای ضربه زدن به آنها منع می کند، در حالی که گسترش ممنوعیت استفاده از برخی تاکتیک های دیگر—مانند اعمال چوک هولدز یا استفاده از وسایل نقلیه برای رم کردن—علیه هر تظاهرکننده ای به هر حال.

بر اساس بیانیه اداره پلیس دیترویت، جیمز کریگ، رئیس پلیس دیترویت، به این دستور پاسخ داد و گفت افسران او تنها زمانی از زور استفاده کرده اند که معترضان صلح آمیز نبودند و این حکم نحوه رسیدگی این بخش به تظاهرات را تغییر نخواهد داد.

کریگ گفت: ما به انجام کارمان به شیوه ای که انجام داده ایم ادامه خواهیم داد. وی تصریح کرد: ما به معترضان مسالمت آمیز احترام می گذاریم. ما دستور قاضی را درک می کنیم و مطمئن می شویم که معترضان می فهمند اگر تجاوز یا نقض قانون وجود داشته باشد، مانند گذشته متوجه کافی خواهند شد.»

لارنس گارسیا، مشاور شرکت دیترویت، وکیل ارشد این شهر، در بیانیه ای اعلام کرد: «ما ناامید شده ایم که این دستور بدون جلسه دادرسی مشهود وارد شده است زیرا ما معتقدیم وقتی شواهد شنیده می شود، اقدامات پلیس تا به امروز موجه تلقی خواهد شد.»

قاضی پس از بررسی برخی شواهد از جمله ويديوهای تعاملات معترضان و پليس گفت برخی از معترضان می توانند پرونده خود را برنده شوند.

میشلسون نوشت: «این ویدئوها که با شواهد شهادتی به هم زده شده اند، ثابت می کند که دست کم برخی از شاکیان احتمال موفقیت در ادعاهای خود مبنی بر استفاده DPD از نیروی بیش از حد علیه آن ها را دارند.»

این دستور همان طور که دیترویت نیوز به آن استناد کرده است، پلیس را از استفاده از تاکتیک های زیر به مدت ۱۴ روز می کند:

"استفاده از سلاح های قابل توجه (از جمله، اما نه محدود به، باتوم و سپر)، عوامل شیمیایی (از جمله، اما نه محدود به، گاز اشک آور و اسپری فلفل)، و یا گلوله های لاستیکی در برابر هر فرد مسالمت آمیز درگیر شدن در اعتراض و یا تظاهرات که تهدید فیزیکی برای ایمنی مردم و یا پلیس ایجاد نمی کند؛

"استقرار عوامل شیمیایی و یا یک پرتاب صدا علیه افراد به طور مسالمت آمیز درگیر در اعتراض و یا تظاهرات بدون هشدار شنیدنی و مقدار معقولی از زمان به پراکنده؛

"قرار دادن در چوک هولد و یا رم کردن با یک وسیله نقلیه هر فرد شرکت در تظاهرات؛

"سفت کردن پیوندهای زیپ یا دستبند قرار داده شده بر روی هر فرد به نقطه ای که مهار باعث آسیب جسمی، از جمله از دست دادن گردش خون و یا تغییر در رنگ؛

"دستگیری هر تظاهرکننده ای بدون علت احتمالی به صورت توده ای."

میشلسون نوشت که این دستور ممکن است تا ۲۸ روز تمدید شود اگر علت معقولی برای این کار وجود داشته باشد.

آسوشیتدپرس در این گزارش سهیم بود.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن