چگونه شناختی تعصب ما را تحت تاثیر قرار تصمیم گیری

شناختی تعصبات خطرناک هستند قضاوت اشتباهات است که می تواند نابود سلامتی و تندرستی ما روابط حرفه و کسب و کار و م

توسط PARINEWS در 1 خرداد 1399

شناختی تعصبات خطرناک هستند قضاوت اشتباهات است که می تواند نابود سلامتی و تندرستی ما روابط حرفه و کسب و کار و مناطق دیگر از زندگی ما است.

برای محافظت از خودتان در برابر این روانی نقاط کور شما نیاز به دانستن آنچه که آنها هستند که در آن آنها می آیند از شما و آنچه شما می توانید انجام دهید در مورد آنها. این مقاله در چه مورد است.

شناختی تعصبات در جاده ها

برای مثال شناختی تعصب تصور کنید شما در حال رانندگی بر روی خلبان اتوماتیک همانطور که همه ما انجام بسیاری از زمان.

بیایید روشن شود آن را یک ایده خوب به اجازه خود را اتوماتیک پاسخ در صندلی راننده زمانی که شما در حال انجام وظایف است که نیاز نیست کامل خود را تمرکز و توجه است. در شرایط رانندگی عادی – بدون آب و هوای نامساعد و یا شروع و توقف ترافیک – شما لازم نیست برای استفاده از منابع ذهنی خود را با تبدیل تمرکز کامل خود را در رانندگی.

حالا تصور کنید که شما در حال رانندگی خودرو را در مقابل شما به طور غیر منتظره ای کاهش می کردن!

چه چیزی شما را انجام دهید ؟

شما باید به شدت روی ترمز های خود را برای جلوگیری از سقوط. شاید شما فلش خود را به چراغ و یا صدای بوق بوق خود. شما احساس ترس و عصبانی است.

خود سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند, تیراندازی, کورتیزول در سراسر بدن خود را. ضربان قلب شما سریع تر خود را کف دست شروع به عرق موجی از گرما می رود از طریق بدن خود را. [1]

چه احساس دل و روده خود در مورد دیگر راننده ؟ احتمالا خود را برداشت اول این است که راننده بی ادب است و نفرت انگیز.

حالا تصور کنید یک وضعیت متفاوت است. شما در حال رانندگی بر روی خلبان اتوماتیک مراقبت از کسب و کار خود را و شما به طور ناگهانی متوجه شما نیاز به گردش به راست در تقاطع بعدی. شما به سرعت سوئیچ خطوط و ناگهان کسی پشت سر شما بوق خود را به شاخ.

تبلیغات

شما در حال حاضر متوجه است که وجود دارد کسی که خود را در نقطه کور اما شما را فراموش کرده به آن را چک کنید در عجله برای تعویض خطوط بنابراین شما آنها را قطع خیلی بد.

آیا شما فکر می کنم که شما بی ادب راننده ؟ اکثریت قریب به اتفاق از ما نمی خواهد. پس از همه, ما نمی عمدا قطع راننده دیگر; ما فقط موفق به دیدن ماشین خود را.

بیایید تصور کنید که وضعیت دیگر: دوست شما صدمه دیده است خودش و شما با عجله خود را به اتاق اورژانس. شما در حال رانندگی به شدت و برش در مقابل اتومبیل های دیگر.

شما بی ادب راننده ؟ شما احتمالا می خواهم بگویم شما نیست; شما صرفا انجام کار درست برای این وضعیت است.

Misattributing سرزنش با توجه به شناختی تعصبات

چرا ما خودمان را یک پاس در حالی که تعیین یک نفرت انگیز وضعیت به افراد دیگر ؟ چرا ما جرات همیشه خودمان را خوب بچه ها و افراد دیگر از بچه ها بد است ؟

به وضوح وجود دارد قطع ارتباط بین ما و روده واکنش و واقعیت است. این الگوی تصادفی نیست

ما فوری واکنش روده ویژگی های رفتار افراد دیگر به شخصیت خود و نه به وضعیت که در آن رفتار رخ می دهد. نام علمی برای این نوع شناختی تعصب اساسی تخصیص خطا.[2]

این قضاوت خطا در نتایج به قرار زیر است: اگر ما کسی را دیدن و رفتار گستاخانه ما بلافاصله و به طور مستقیم احساس می کنید که این فرد بی ادب است. ما متوقف نمی به در نظر گرفتن که آیا یک وضعیت غیر معمول ممکن است باعث شود فرد به عمل است که راه.

با مثال راننده شاید کسی که شما را قطع نمی بینید. شاید آنها رانندگی خود را به اتاق اورژانس. اما این چیزی است که ما واکنش روده به ما می گوید.

از سوی دیگر ما ویژگی های خود ما رفتار به وضعیت و شخصیت ما. بسیاری از زمان ما اعتقاد داریم که ما معتبر است و به طور کامل قابل توجیه توضیحات برای اعمال ما.

تبلیغات

در حال شناختی تعصبات واقعا خیلی بد است ؟

باور نمی کنم که چنین منفی ضربه محکم و ناگهانی قضاوت در مورد دیگران می تواند مضر باشد ؟

آن را نمی ممکن است به نظر می رسد بسیار مهم است که آیا شما فکر می کنم اشتباه است که رانندگان دیگر هستند ، با عرض پوزش به شما نا امید, اما این الگوی ذهنی مطرح قبر تهدید برای روابط خود را.

به عنوان مثال آنچه را که شما فکر می کنم پتانسیل و همکاران کسب و کار اگر شما او را دیدم فریاد کسی در گوشی های هوشمند?

ou احتمالا واکنش منفی از سوی او نیست و ممکن است به احتمال زیاد به انجام کسب و کار با او. اگر شما متوجه او شد و فریاد چرا که او تا به حال پدر خود را بر روی خط دیگر که فقط نابجا خود را سمعک و او ساخت برنامه ای برای آمدن به خانه خود را برای کمک به او به دنبال آن است ؟

وجود دارد می تواند بسیاری از گناه توضیحات برای کسی فریاد بر روی گوشی اما ما در حال وسوسه به فرض بدترین.

در یک مربوط به مثال من در مربیگری یک مدیر عامل یک شرکت است که تا به حال کارکنان که از خانه کار می کرد با توجه به COVID-19.

او به من گفت که در مورد اخیر حادثه با یک کارمند بود که داشتن یک گرم اسکایپ بحث بیش از یک درگیری با یک مدیر منابع انسانی. اسکایپ تماس قطع شده و مدیر منابع انسانی گفت: مدیر عامل کارمند آویزان بر روی او. مدیر عامل شرکت اخراج کارمند در نقطه.

او آموخته است که کارمند فکر مدیر منابع انسانی در او. تماس به سادگی قطع شده است. متاسفانه خیلی دیر شده بود برای ختم حتی اگر مدیر عامل شرکت ابراز تاسف خود را از تصمیم گرم.

این ناعادلانه شلیک وضعیت واقعا سردرگم بقیه کارکنان و در نتیجه رشد قطع ارتباط بین مدیر عامل و سایر کارکنان. آن را در نهایت کمک به مدیر عامل ترک سازمان است.

چرا ما رنج می برند شناختی تعصبات?

به طور مستقیم ذهن ما احساس می کند مانند یک کل منسجم است. درک ما از خودمان به عنوان عمدی و منطقی متفکران. در عین حال علوم شناختی تحقیقات نشان می دهد که در واقعیت عمدی بخشی از ذهن ما مانند یک سوار بر یک فیل بزرگ از احساسات و شهودهای.[3]

تبلیغات

به طور کلی ما دو تفکر در سیستم ها است که دانشمندان علوم اعصاب سیستم تماس 1 و 2. اما آن را آسان تر به آنها فکر می کنم به عنوان "خلبان اتوماتیک سیستم" و "عمدی سیستم."

خلبان اتوماتیک سیستم مربوط به احساسات و شهودهای. آن فرآیندهای شناختی را به طور عمده در آمیگدال و بخش های دیگری از مغز است که توسعه یافته در اوایل تکامل ما.

این سیستم راهنماهای ما عادت های روزانه کمک می کند تا ما را ضربه محکم و ناگهانی تصمیم گیری و واکنش نشان می دهد فورا به زندگی خطرناک و مرگ شرایطی مانند ببر تیز دندان از طریق مسدود کردن مبارزه یا پرواز پاسخ استرس.

در حالی که کمک به بقای ما در گذشته مبارزه یا پرواز پاسخ نه بزرگ مناسب برای زندگی مدرن است. ما باید بسیاری از کوچک تاکید می کند که نه زندگی را تهدید اما خلبان اتوماتیک سیستم رفتار آنها را به عنوان ببر تولید یک بی ارزش استرس زا در زندگی روزمره تجربه است که تضعیف جسمی و ذهنی ما تندرستی.

علاوه بر این در حالی که ضربه محکم و ناگهانی قضاوت ناشی از شهود و احساسات معمولا احساس "true" زیرا آنها سریع و قدرتمند آنها گاهی اوقات ما منجر به اشتباه در سیستماتیک و قابل پیش بینی راه.

عمدی سیستم ما نشان دهنده تفکر منطقی و مراکز اطراف قشر – بخشی از مغز که تکامل یافته تر شده است.

این تفکر سیستم کمک می کند تا ما رسیدگی پیچیده تر فعالیت های ذهنی مانند مدیریت فردی و گروهی و روابط منطقی استدلال احتمالاتی تفکر و یادگیری اطلاعات جدید و الگوهای تفکر و رفتار است. آن را نیز می تواند منجر به گاه به گاه تصمیم گیری اشتباهات, اما آن را حق بسیار بیشتر از سیستم خلبان اتوماتیک.[4]

آموزش عمدی سیستم به آدرس تعصبات شناختی

در حالی که سیستم به صورت خودکار بدون نیاز به تلاش آگاهانه برای عملکرد عمدی سیستم طول می کشد تلاش عمدی برای روشن و ذهنی خسته کننده است.

خوشبختانه با انگیزه کافی و آموزش مناسب عمدی سیستم می تواند به نوبه خود در شرایطی که ما مستعد ابتلا به ساخت سیستماتیک تصمیم گیری خطا است. دانشمندان با استفاده از اصطلاح "تعصبات شناختی" برای اشاره به این اشتباهات.

خلبان اتوماتیک سیستم مانند یک فیل. آن را به مراتب قوی تر و غالب از دو سیستم. احساسات ما اغلب می تواند ما پایمال تفکر منطقی.

تبلیغات

علاوه بر این ما شهودهای و عادات تعیین اکثریت بزرگی از زندگی ما است که ما صرف در حالت خلبان اتوماتیک. و این چیز بدی نیست و در همه -- این امر می تواند از نظر ذهنی خسته به فکر می کنم عمدا به ما در مورد هر عمل و تصمیم است.

عمدی سیستم مانند فیل سوار. آن می تواند راهنمای فیل عمدا به رفتن در یک جهت است که مسابقات ما اهداف واقعی.

قطعا فیل بخشی از مغز است بزرگ و گنده کند به نوبه خود و تغییر و سرکشی در تهدید. اما ما می توانیم قطار فیل. سوار خود را می توان یک فیل را نجوا کن.

در طول زمان شما می توانید با استفاده از عمدی سیستم خود را تغییر دهید به صورت خودکار تفکر و الگوهای رفتاری و تبدیل شدن به بسیار بهتر در ساخت بهترین تصمیم.

همین دلیل است که شما هرگز نباید خود را با دل و روده و به جای بررسی با سر خود را در هر گونه تصمیم گیری شما نمی خواهید به اشتباه است.[5]

نتيجه گيری

اجازه بازگشت به اساسی تخصیص خطا. حالا که ما می دانیم چه شناختی تعصبات هستند و که در آن آنها می آیند از, چگونه می توان توضیح این cognitive bias ؟

از دیدگاه تکاملی در اجدادی ساوانا آن را ارزشمند برای بقای اجداد ما به تصمیم گیری سریع و به فرض بدترین صرف نظر از صحت این فرض است. کسانی که موفق به انجام این کار برای زنده ماندن نه به انتقال ژن های خود را.

در جهان مدرن که در آن بقای ما است بلافاصله تهدید دیگران و که در آن ما باید در دراز مدت تعامل با غریبه ها از جمله قضاوت خطرناک هستند برای اهداف بلند مدت. ما باید به این آدرس و روانی دیگر blindspots برای تصمیم گیری خوب, آیا در مورد روابط ما و یا دیگر مناطق در زندگی ما است.[6]

پس از چند دقیقه در حال حاضر به فکر می کنم در مورد که در آن در هفته های اخیر شما ممکن است misattributed سرزنش. با توجه به استرس و ارتباط آن با بیماری همه گیر آن را آسان به انجام است.

نگاهی به زمان برای رسیدن به آن شما را به اشتباه سرزنش و عذرخواهی می کنیم. انجام این کار می تواند شروع زندگی خود را در سفر طولانی به رسمیت شناختن و شکست های شناختی تعصبات و بهترین تصمیم.

بیشتر شناختی تعصب

عکس های اعتباری: اوان دنیس از طریق unsplash.com



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب