جراحی سانرال لب چبست؟ 6 کاربر اصلی سانترال لب

در این مطلب به روش جراحی زیبایی لیفت سانترال لب پرداخته‌شده که یکی از روش‌های متداول و پرطرفدار لیفت

توسط PARINEWS در 13 تیر 1400

در این مطلب به روش جراحی زیبایی لیفت سانترال لب پرداخته‌شده که یکی از روش‌های متداول و پرطرفدار لیفت لب به شمار می‌رود. سپس به مزایا و کاربردهای این روش روی افرادی که کاندید مناسبی برای عمل لیفت سانترال لب هستند، پرداخته می‌شود. درنهایت نحوه انجام جراحی موردنظر و مراقبت‌های لازم پس از عمل لیفت سانترال لب توضیح داده خواهد شد.

لیفت سانترال لب چیست؟

لیفت سانترال لب یک عمل زیبایی برای کوتاه کردن فاصله بین لب بالایی و بینی است که از طریق برداشتن قسمتی از پوست بالای لب درست در زیر بینی انجام می‌شود. نتیجه این عمل زیبایی آن است که لب بالایی شخص حجم بیشتری پیدا می‌کند و با نمایان شدن بیشتر دندان‌ها، لبخند زیباتری برای فرد ایجاد می‌شود.

لیفت سانترال یا مرکزی لب روشی دائمی برای تغییر شکل لب‌ها و حجم دادن به لب‌ها به‌طور طبیعی‌تری نسبت به روش‌های دیگر است؛ که گاهی این عمل زیبایی همراه با سایر عمل‌ها از جمله جراحی زیبایی بینی و لیفت قسمت‌های دیگر صورت تلفیق می‌شود و ظاهری زیباتر به فرد می‌بخشد. همچنین گاهی برای نتیجه‌گیری بهتر تزریق ژل در لب هم با این روش همراه می‌شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت سانترال لب هستند؟

لیفت سانترال لب معمولاً برای افرادی مناسب است که در اثر افزایش سن لب بالایی و پوست بین لب و بینی آن‌ها حالت افتاده پیداکرده است و لب حالت خطی شکل شده است.

در جوانان نیز برای افرادی که از حالت و حجم لب‌های خود راضی نیستند و یا از تزریق فیلرهای لب نتیجه دلخواهشان را کسب نکرده‌اند و یا بر این عقیده‌اند که تزریق فیلر لب حالتی غیرطبیعی و اردکی شکل به لب‌هایشان می‌بخشد، عمل سانترال لب می‌تواند راهکار مناسبی باشد. به‌طورکلی به دلیل همیشگی بودن نتیجه حاصل از لیفت سانترال لب، افرادی که از تزریق مداوم فیلرهای موقتی خسته شده‌اند به این روش روی می‌آورند.

لازم به ذکر است لیفت سانترال لب برای افرادی که فاصله بین لب بالا و بینی آن‌ها کم است (حدوداً کمتر از 5/1 سانتی‌متر)، مناسب نیست. همچنین به افراد سیگاری که قادر به کنار گذاشتن سیگار به مدت حداقل 4 هفته بعد از عمل نیستند نیز توصیه نمی‌شود.

فواید لیفت سانترال لب:

اگر عمل لیفت سانترال لب به‌درستی و توسط متخصص باتجربه و کارآزموده انجام شود فواید زیادی دارد. با افزایش سن افراد، به‌مرورزمان لب بالایی به سمت داخل فرو می‌رود و به‌ظاهر نازک دیده می‌شود و به دلیل نیروی جاذبه مانند پوست همه قسمت‌های بدن حالت افتادگی پیدا می‌کند و روی دندان‌های بالایی را می‌پوشاند که باعث می‌شود چهره فرد پیرتر به نظر برسد. با کوتاه شدن طول لب بالایی و کشیده شدن پوست بالای لب به سمت بالا این تغییرات برعکس شده و قسمت مرکزی لب حجیم‌تر به نظر می‌رسد و ظاهر فرد جوان‌تر می‌شود؛ که این تغییر حالت لب و چهره در میان جوانان نیز بسیار محبوبیت دارد.

عمل لیفت سانترال لب چگونه انجام می‌شود؟

لیفت سانترال لب معمولاً در مطب پزشک و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود چراکه مدت‌زمان عمل کوتاه است و درد شدیدی احساس نمی‌شود. پزشک ابتدا قسمتی از پوست زیر بینی را طبق الگوی خود با ماژیک علامت می‌زند که این اندازه معمولاً یک‌سوم مقدار فاصله بین لب بالا و بینی است. جراح سپس بر اساس الگوی مشخص‌شده‌ی برش ایجاد می‌کند و پوست اضافی را برداشته و قسمت پایین پوست را بالا آورده و درست در قسمت خط زیر بینی بخیه می‌زند.

نتیجه عمل لیفت سانترال لب بلافاصله پس از جراحی قابل‌مشاهده خواهد بود و نیازی به بستری شدن فرد در بیمارستان وجود ندارد و پس از عمل، بیمار می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

مراقبت‌های لازم پس از عمل لیفت سانترال لب:

درد، تورم و خونریزی و یا قرمزی از عوارض شایع بعد از عمل لیفت سانترال لب است و تقریباً تا یک هفته ممکن است ادامه پیدا کند که با رعایت دستورالعمل‌های پزشک می‌توان از بروز عوارض احتمالی دیگر جلوگیری کرد. به چند نمونه از مراقبت‌های لازم پس از عمل لیفت سانترال لب اشاره می‌کنیم:

- نکشیدن سیگار تا بسته شدن کامل بخیه‌ها.

- رعایت رژیم غذایی سبک تا چندین روز پس عمل لیفت سانترال لب.

- قرار دادن کمپرس یخ روی لب بالا برای کاهش تورم و کبودی.

- پرهیز از آرایش حداقل 72 ساعت پس از عمل.

- پرهیز از ورزش‌ها و فعالیت بدنی سنگین.

- قرار ندادن سر پایین‌تر از بدن برای جلوگیری از خونریزی احتمالی.

- نخوابیدن روی صورت یا باز کردن بیش‌ازحد دهان.

- مسواک زدن با احتیاط توسط یک مسواک کوچک.

- استریل کردن محل بخیه طبق دستور پزشک.

برای انجام عمل لیفت سانترال لب مانند همه عمل‌های زیبایی دیگر یافتن جراح پلاستیک معتبر و کارآزموده ضروری است. بااینکه عمل لیفت سانترال لب یک عمل سریع و کم‌خطر است اگر جراح شما به‌درستی آموزش ندیده باشد می‌تواند خطرهایی به دنبال داشته باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن