۱۳ دلیل برای اینکه

این روش برای استخراج ترکیبات معطر از کهربا و رایحههای چوبی که در آنها حالت سوختگی مد نظر باشد بهکار گرفته میش

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

این روش برای استخراج ترکیبات معطر از کهربا و رایحههای چوبی که در آنها حالت سوختگی مد نظر باشد بهکار گرفته میشود. اگر چه این روش بسیار گران تمام میشود، اما گاهی برای حذف بوهای نامطبوع از مواد، بهکار گرفته میشود تا عطرساز را در کنترل فرایند ترکیب عطرها کمک کند. همچنین صحیح است که گاهی استنشاق هوای خالی نیز میتواند پوست را دچار سوزش کند. او روحیه سیری ناپذیری برای انجام کارهای خطرناک دارد و وظیفه خود میداند که مدرسه را برای افرادی که خودشان را «قلدر» میدانند جهنم کند. هانا میگوید که قصد دارد در این سیزده نوار داستان زندگی خود و به خصوص دلایلش را برای خودکشی شرح دهد و «کلی» باید همه نوارها را تا آخر گوش بدهد. زندگی برایس نیمه بسیار تاریکی دارد که باعث قربانی شدن جسیکا و سپس هانا میشود. دوین دروید بازی در نقش تایلر را برعهده دارد. کلی که بسیار گیج شده با گوش دادن به نوارها و اتفاقاتی برایش رقم میخورد متوجه میشود تعداد زیادی از بچههای دبیرستان این نوارها را دریافت کردهاند و علت مرگ هانا بسیار پیچیدهتر از آن بوده که در ابتدا میپنداشتهاست.

۱۳ دلیل برای اینکه، ابتدا قرار بود به صورت سینمایی ساخته شود و سلنا گومز نیز در آن نقش هانا بیکر را بازی کند؛ اما پروژه به سرانجام نرسید تا اینکه نتفلیکس وارد پروژه شد و کار ساخت نسخه سریالی از روی رمان جی اشر را کلید زد. «کلی» یکی از نوارها امتحان میکند و در کمال تعجب با صدای ضبط شده هانا مواجه میشود. گاهی به مواد بهدست آمده از روش پرس سرد، روغن پرس گفته میشود. سختی روش (GC-MS) ناشی از پیچیدگی مواد اولیه عطرها میباشد. نیازمندی به فهرست کردن این مواد بستگی به استفاده از آنها در محصول نهایی دارد. برای مثال ترکیب تریسیکلودسنیل آلیل اتر که اغلب در عطرهای مصنوعی یافت میشود خاصیت دافع حشرات دارد. او خانواده ثروتمندی دارد و پدر و مادرش بیش تر اوقات در سفرهای کاری هستند. خودکشی او باعث به وجود آمدن جو نامناسبی در دبیرستانی که او در آن تحصیل میکرد میشود و اکثر بچهها را درگیر خود میکنند. ساخت عطرها به متخصصین ترکیب عطرها، که در این صنعت به عطرساز یا پرفیومر (perfumer) معروف هستند سپرده میشود. همچنین این انجمن به تمامی مشاوران و متخصصین امور سلامت در دبیرستانهای آمریکا نامه نوشت و از آنها درخواست کرد که نسبت به سلامت دانش آموزان هوشیار باشند.

مدتی بعد از اعتراضات نتفلیکس بیانیه ای منتشر کرد که در آن از نمایش خشونت موجود در سریال دفاع کرده بود. همچنین بعضی از منتقدان از نمایش صحنههای حساسیت برانگیز نیز انتقاد کردند و اشاره کردند که نیازی به وجود این صحنهها این صفحه در سریال نبودهاست. در عوض، چند ماده مختلف میتوانند با هم ترکیب شوند تا یک بوی اصلی به صورت «انتزاعی» به وجود بیاید بهطوریکه هیچ تشابهی با مواد موجود در طبیعت نداشته باشد. طعم دهنده کولا (cola) یک مثال خوب برای بوی اصلی انتزاعی میباشد. ابسولوتها به شکل یک مایع روغنی دیده میشوند. اسانس: مواد معطری که از طریق روش تقطیر یا پرس سرد از مواد خام بهدست آمده و به شکل مایع روغنی دیده میشوند. مهمترین و متداولترین روش اقتصادی استخراج ترکیبات معطر در عطرسازی نوین میباشد. با استفاده از یک ترکیب آبدوست مانند اتانول، بدون حل کردن ملکولهای مواد غیرمعطر مومی، بیشتر ترکیبات معطر از مواد مومی شکل استخراج میشوند.

به تولید مشغول بوده و به عنوان یک بخش مکمل، در زمینه تولید عطر و ادکلن هم فعالیت دارند. ساخت عطرها بخش مهمی از خیلی از صنایع را از تولید کالاهای لوکس گرفته، تا صنایع غذایی و مواد شیمیایی خانگی، دربر میگیرد. شرکتهای خیلی بزرگ با قدرت مالی فراوان هستند که در گستره وسیعی از صنعت مد یا اتومبیل سازی، ساعتسازی و … مشتری یک عطرساز یا کارکنانش، شامل خانههای مُد و شرکتهای بزرگ از صنایع مختلف میباشند. بعضی از ترکیبات طبیعی نظیر ابسولوت اوکمُس نیز شامل ترکیبات حساسیت زا این سایت و سرطانزا میباشند. فورانوکومارین ماده طبیعی که در گریپ فروت یا کرفس وجود دارد، میتواند موجب واکنشهای شدید حساسیتی یا افزایش حساسیت به اشعه فرابنفش گردد. بهخصوص وجود اسانسهای طبیعی و ترکیبهای پیچیده شیمیایی این کار را سختتر میکنند. این روش وقتی بهکار میرود که بهعلت تغییر ماهیت روغنهای معطر، بهعلت وجود حرارت بالا، از روش تقطیر نتوان استفاده کرد. متاکریتیک اعلام کرد که نظرات پیرامون سریال «اغلب مثبت» است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد دیدن صفحه اصلی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402