ژانت اپپس فضانورد ناسا پس از لغو سفر

واگذاری دیگری به ایستگاه فضایی می گیرد دو سال پس از کشیده شدن غیرمنتظره از پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی،

توسط PARINEWS در 4 شهریور 1399
واگذاری دیگری به ایستگاه فضایی می گیرد

دو سال پس از کشیده شدن غیرمنتظره از پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی، ژانت اپس فضانورد ناسا هم اکنون به ماموریت جدیدی به آی اس اس واگذار شده است. اپپس به جای پرواز بر روی موشک سایوز روسیه همان طور که برای اولین بار برنامه ریزی شده بود، به اولین خدمه عملیاتی CST-100 Starliner بوئینگ خواهد پیوست، کپسول خصوصی جدیدی که برای کشتی فضانوردان ناسا به ایستگاه و از ایستگاه توسعه یافته است.

اپپس در ابتدا قرار بود در ژوئن ۲۰۱۸ در سایوز به عقب پرواز کند، چرا که یکی از سه خدمه برای اقامتی شش ماهه به سمت ISS رفت. که می توانست او را به اولین خدمه سیاه پوست ISS که در ایستگاه در دراز مدت زندگی می کنند. اما در ژانویه ۲۰۱۸ ناسا اپس را از پرواز خارج کرد و توجیه کمی برای این تغییر ارائه داد. برندی دین، سخنگوی ناسا در بیانیه ای در آن زمان گفت: «تعدادی از عوامل در هنگام انجام تکالیف پرواز در نظر گرفته می شوند.» "این تصمیمات مسائل پرسنلی است که ناسا برای آنها اطلاعاتی ارائه نمی دهد." سرينا اون صدراعظم فضانورد ناسا جاي اپس رو توي ماموريت گرفت

حالا ناسا دوباره سعی خواهد کرد اپ ها را به ایستگاه فضایی بفرستد. اون به فضانوردان ناسا سونيتا ويليامز و جاش کاسادا ملحق ميشه که از قبل مامور پرواز در استارلاينر شدن این اولین سفر به فضا برای هر دو اپس و کاسادا خواهد بود، در حالی که ویلیامز سومین سفر خود را انجام خواهد داد.

با این حال، هنوز راه درازی برای رفتن قبل از پرواز سه نفر با هم وجود دارد. بوئینگ هنوز نیاز به انجام دو آزمایش پرواز محوری با استارلاینر جدید، پس از خراب کردن اولین پرواز خودرو دارد. بوئینگ استارلاینر را در یک پرواز آزمایشی بدون خدش به ایستگاه فضایی در ماه دسامبر راه اندازی کرد، اما اشکالات نرم افزاری متعددی در طول ماموریت ظاهر شد و کپسول هرگز به ISS راه پیدا نکرد (هر چند بوئینگ موفق شد استارلاینر را با خیال راحت دوباره بر روی زمین فرود آورد). اکنون بوئینگ باید پرواز آزمایشی بدونپیچ دیگری از این خودرو را برای ناسا انجام دهد و اگر این کار خوب پیش برود، این شرکت اولین خدمه را در طول یک پرواز آزمایشی در کشتی قرار خواهد داد. تنها پس از اینکه بوئینگ با خیال راحت راه اندازی می شود و فرود می آورد که خدمه اول اپپس و تیمش قادر به پرتاب خواهند بود.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن